Sidan 4 av 5 FörstaFörsta ... 2345 SistaSista
Resultat 31 till 40 av 49

Ämne: CI+ modul i solo2

  1. #31
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm

    Det behövs naturligtvis ingen softcam, ci+ är ju en egen cam. Ingen config öht. Bara att stoppa in.

  2. #32
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2009
    Inlägg
    68
    Tackad
    8 gånger
    Har cccam till via och cd. När jag har modulen i så verkar den gå på cd blir en liten ryckning i bilden vid kanalbyte på cd


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  3. #33
    Citat Ursprungligen postat av MadMatzz Visa inlägg
    Fick hem mitt tvillingabb med CI+ modul idag. Tjongade in det i Solo2 å efter ett par minuter så var det igång! Cmore Fotboll o Hockey HD funkar!! dubbelkollade genom att dra ur smartcardet och då frös det
    Kör med OpenPLI 4.0 3.13.5
    Fungerar detta endast om man har tvillingabb eller funkar det även om man bara har ett kort och CI+ modul? OpenPli säger sig ju uttryckligen sakna stöd för CI+....

  4. #34
    Färsking
    Reg.datum
    May 2014
    Inlägg
    15
    Tackad
    1 gånger
    Lite intressant att det funkar med OpenPli som nämns ovan. Är inte CI+ aktiverat alls från CD för tillfället?
    Är också väldigt nyfiken på frågan som ställts tidigare i tråden om det går att köra två kanaler samtidigt mot modulen.

  5. #35
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2014
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    66
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmm

    Det behövs naturligtvis ingen softcam, ci+ är ju en egen cam. Ingen config öht. Bara att stoppa in.
    Javisst är det så. Det var ju enkelt. Mitt kort pairades faktiskt och gick igång först i min gamla Vu+Solo sedan i min Solo2. Kunde se hela utbudet eftersom kortet är nytt....

  6. #36
    Hej, skulle behöva lite hjälp, har fått hem en modul från CD och tvillingkort som jag stoppat i min Solo2. Kör Blackhole 2.1.7 men får inte någon bild, har skickat efter uppdatering till kortet med sms.. Vad har jag missat?
    Boxen gör en initering på kortet men det blir felkod 11..


    Mvh Mattias

  7. #37
    Ingen som har nåt tips? Har testat några olika images nu men samma resultat.. Har även testat i en annan solo2 box..

  8. #38
    Har samma problem med min vu4k. Får inte igår strong ci+ med CD. Provar BH3.0.2b openpli4 samt vix. Får bara upp en svart ruta som säger att kanalen ej är aktiverat (fungerar i orginalboxen)

  9. #39
    Färsking
    Reg.datum
    Dec 2005
    Inlägg
    1
    Tackad
    1 gånger
    Jag kör BH 3.01F och där fungerar det med CI+ modul, både med CD:s egen och Strongs CI+ modul. Men för att få Strongs att fungera så måste serienummret registreras hos CD. Bara att ringa kundtjänst, så fixar dom det. Sedan måste man göra lite inställningar i "Installation"->"Common Interface tilldelning"->"Grön knapp"->"Gul knapp"->"Välj Thor"->"Välj Telenor"->Blå knapp (vald CAid) sätt ett x framför 0xb00 och spara. Sedan hoppar det nog igång. Kan ta en liten stund, men kör på "sjuan" så går det nog snabbast.

  10. #40
    Kan jag använda en ci+ modul från boxer till mitt canal digital parabol abonnemang eller måste jag ha en ci+modul från canal digital?

Liknande ämnen

  1. Canal Digital CA modul & VU+ Solo2?
    Av SLK320 i forum Canal Digital
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2014-11-13, 21:01
  2. [LÖST] Har en ny Solo2 !
    Av Noddan60 i forum Vu+
    Svar: 67
    Senaste inlägg: 2014-01-11, 11:04
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-11-04, 20:16

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss