Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Tuner failed på någon kanal

  1. #1

    Tuner failed på någon kanal

    Tja!

    Har ett problem med bl.a kanal9 som hela tiden får "tuner failed" och efter 30-40 sekunder så funkar kanalen igen. Det jag misstänker är diseqc som har blivit risig och måste bytas ut. Eftersom jag har en annan box (dm600) med en diseq från biltema så funkar kanal9 direkt när man zappar dit. Men med min Vu zero så får jag "tuner failed" och sen vänta en stund tills det funkar igen. Har ni någon teori om vad det kan vara för fel? Tacksam för svar!

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2014
    Inlägg
    108
    Tackad
    13 gånger
    Anbefaler deg å bruke Diseqc High Iso og ikke diseqc i fra biltema, disse fungerer dårlig når du kjører flere bokser samtidig.

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    gynter diseq från biltema kan funka jättebra
    har en själv och inga problem men sen är det att vissa diseq inte funkar med både Db och Vu+
    så repoks du får testa en annan diseq biltema eller kjell ocompany eller vad som helst
    men ett annat märke bara
    sen har jag kört gammla nokiadiseq som funkar bäst på db

  4. #4
    Jag provade en diseqc från biltema, samma problem. Någon som vet vad jag ska göra? Uppenbarligen är det inte fel på diseqc eller mina LNB då jag har en DM600 i ett annat rum kopplade till samma LNB som inte har några problem alls.

  5. #5
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Dålig PSU ?
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2003
    Inlägg
    121
    Tackad
    8 gånger
    Har testat många diseqc/switch genom åren och med facit i hand kan jag BARA rekommendera av märket Spaun. När alla andra "failat" så har Spaun alltid levererat.

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmmm.

    Dålig PSU ?
    Jag vet inte, jag provade med PSU från min dreambox och det är samma problem. Jag formaterade om den för någon dag sen och slängde senaste nightlyn från Openpli med samma problem. Jag vet att det inte är fel på LNB då jag har en DM600 kopplad till samma LNB som fungerar utmärkt.

    Detta problem har uppkommit helt plötsligt och jag vet inte vad jag ska felsöka längre. Jag får in lock på Astra men inte på Thor.

  8. #8
    Prova med Box type B: 6

Liknande ämnen

  1. ''Tuning failed'' vid byte av kanal
    Av Alucard i forum Dreambox
    Svar: 48
    Senaste inlägg: 2016-04-12, 19:50
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-07-27, 09:59
  3. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-01-08, 10:18
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-07-09, 12:01
  5. Vill någon byta 1st S2-Tuner mot en DVB-T
    Av assnike i forum DGStation
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-11-06, 15:16

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss