Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Moi+

  1. #1

    Moi+

    Hej!

    Jag surfade runt i dag och hittade något som heter MOI+. Verkar vara en DVB-X mottagare som kör TvHeadend och som är byggd för att strömma till övriga frontends! Jag har inte hittat så vidare mycket om den men är det vad det ser ut att vara så är det ju en toppen maskin att bygga sin TV lösning runt.

    De har en PRO variant av hårdvaran som skall klara av upp till 50 klienter och kan strömma antingen 100 SD kanaler samtidigt eller 20 HD kanaler!

    Den mindre verkar något mer modest och skulle duga åtminstone i mitt hushåll. Allt hänger på om den klarar av typ OSCam och om en RPi2 kan agera klient på ett bra sätt.

    Är det någon som vet något mer om denna tillverkare.

    Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk

  2. #2
    Färsking
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    20
    Tackad
    1 gånger
    Om du ska köra HD och softcam så kan du glömma det. Den klarar knappt en HD-ström när den ska avkoda med softcam. Klarar SD utan problem. Har testat comhem med quadtuner. Ska du köra SAToch HD får du nog köra med twintuner med CA-plats så den sköter avkodningen.

    RPi2 funkar som klient utan problem med openelec.

    Pris med quadtuner från Tyskland ink frakt ~2400. Tar 4-5 dagar.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av dream099 Visa inlägg
    Om du ska köra HD och softcam så kan du glömma det. Den klarar knappt en HD-ström när den ska avkoda med softcam. Klarar SD utan problem. Har testat comhem med quadtuner. Ska du köra SAToch HD får du nog köra med twintuner med CA-plats så den sköter avkodningen.

    RPi2 funkar som klient utan problem med openelec.

    Pris med quadtuner från Tyskland ink frakt ~2400. Tar 4-5 dagar.
    Oki tack för din input, får bli en mer konventionell lösning då.

    Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk

  4. #4
    Tagit bort
    Senast redigerad av Fwa den 2015-10-26 klockan 19:10.

  5. #5
    Tagit bort
    Senast redigerad av Fwa den 2015-10-26 klockan 19:11.

  6. #6
    Tagit bort
    Senast redigerad av Fwa den 2015-10-26 klockan 19:10. Anledning: 5

  7. #7

    Moi pro

    Tagit bort
    Senast redigerad av Fwa den 2015-10-26 klockan 19:11.

  8. #8
    Verkar inte vara många som har använt denna hårdvara... hoppas att du hittar det du söker och återkommer med din bedömning

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss