Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 19

Ämne: Dreamox 500HD V2 problem!

  1. #1

    Dreamox 500HD V2 problem!

    Hejsan har problem med en dreambox 500hd v2. Nyss fått hem den och flashat den och lagt in allt. Men när jag ställt in rätt turner osv och ska söka kanaler så hittar den inget alls.

    Skulle vilja veta på vilka ställen som cables.xml ska ligga i boxen. Jag har testat mycket skulle uppskatta svar.

    Jag är ny på detta men haft guide osv, men han vet tyvärr ej heller vad som är fel.

  2. #2
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Vad är det du försöker söka in? Comhem eller annan kabelleverstör? Har du ställt boxen i DVB-C läge så den söker rätt? Lite mer info tack så ska vi nog kunna hjälpa dig.
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  3. #3
    Comhem är det jo den är inställd på DVB-C

  4. #4
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Vad kör du för image? Vilken typ av sökning kör du?
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  5. #5
    kan det vara en gammal cables.xml ? och vart ska den ligga mer en i etc/tuxbox. Testat mycket men är säkert någon inställning.

  6. #6
    newnigma2_stable_dm500hdv2_v4.0.11 kört både auto och manuell sökning. Den är inställd på min hemstad att den comhem ska scannas.

  7. #7
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Finns ett fix verktyg i filarkivet för comhem som löser det, bara knappa in IP och så till boxen så löser den allt.
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  8. #8
    vad heter verktyget osv ? Och är det säkert att köra det ?

  9. #9
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Comhem sweden nånting, sök så hittar du det. Jadå, det ska inte vara några problem.
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  10. #10
    hittar ej det sökt på allt möjligt

Liknande ämnen

  1. Problem att flasha 500HD med Dreamup 1.3.3.11
    Av kalle2345 i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-08-19, 23:29
  2. Dreamox 800HD hänger sig i menyerna
    Av ekengoeswild i forum Dreambox
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2012-12-14, 17:02
  3. Problem med 500HD Hybrid
    Av Frelle i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-09-15, 10:05
  4. Problem med 500hd
    Av kungen83 i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-11-15, 14:22
  5. Problem med Gemini 5.0 och 500HD
    Av vinblad i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-05-05, 09:44

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss