Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 32

Ämne: Moi pro

  1. #1

    Moi pro

    Hej

    Tänkte beställa moi pro ip server och behövde lite hjälp med val av tv tuners, så vad bör jag välja för tuners om jag vill sända kanaler via sattelite (fria kanaler) och så med vilken tuners kan jag få ut det mesta med? Här är boxen

    http://www.buydvb.net/moi-pro-dvb-ip...ner-p-103.html


    Och ifall man vill sända båda fria kanaler och betal kanaler vad för tuners bör man välja?

    Tacksam för all svar, är rätt så ny så hade varit tacksam för ett tydligt och snällt svar

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Hej och välkommen till forumet!

    Jag tillåter bara den här diskussionen om den handlar om att streama TV-kanaler inom det egna hushållet. Här på forumet tillåter vi inte diskussioner om att sprida betalkanaler på ett otillåtet sätt.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    Det är det som är hela poängen med min tråd har kanske inte varit tydligt, men det är för privat bruk och har inte nåt som helst med sharing eller ekonomisk vinning i det, men tack för påminnelsen iaf :-)

  4. #4
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    OK. Jag var lite osäker på den typ av utrustning du länkade till, har ingen erfarenhet av liknande produkter. Men är det någon som kan svara på frågorna eller har annan bra info i sammanhanget så varsågod!
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  5. #5
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Om det är satellit-kanaler du vill ta emot så är det DVB-S2 tuners som gäller. Hur många beror på hur många kanaler du vill kunna streama samtidigt. Det är inte så enkelt att en kanal = en tuner. Utan troligen är det en transponder = en tuner. Kanalerna sänds i grupper av 4-5 st. per transponder. Så vill du ta emot två kanaler som sänds på samma transponder räcker det troligen med en tuner. Men vill du ta emot två kanaler som sänds på olika transponders så behöver du två tuners.

    Fria och betalkanaler kan tas emot med samma tuner. Men för att kunna se de kodade betalkanalerna behöver du någon form av CAM. Det kan vara en mjukvarucam s.k. softcam eller hårdvara i form av en CA-modul. Jag vet inte riktigt vad den mottagare du länkar till stöder i cam-väg.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  6. #6
    Tack så jätte mycket för din snabba respons!

    Jag tänkte detsamma där angående de kodade betal kanalerna men jag e som sagt osäker hur det funkar här, så det blir nog att välja enbart dvb - s2 Quad Tuner än så länge innan jag beställer det nästa vecka, är det nån annan som ligger inne med mer info skriv gärna:-)

  7. #7
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Tänk på att även om du köper ett tunerkort med möjlighet att ansluta en CA-modul, så fungerar det inte med en CA+ modul.. (parad HD -sändning).
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  8. #8
    Så det gäller bara HD sändning, hur är med SD sändning?

    har för mig att canal digital erbjuder kanaler via sattelite utan att använda deras boxar, men antar väl också att man måste "paira" kortet genom nätet, rätta mig om jag har fel, jag vet inte ens själv vad det innebär?

  9. #9
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Du måste para kortet med en CI+ modul (eller CI+ mottagare) för att vissa (just nu 2st) HD-kanaler skall fungera.
    Övriga kanaler fungerar (fortfarande) med en SoftCam eller en "vanlig" CA-modul.
    Vad jag vet så fungerar endast CI+ moduler i Vu2-boxar om dom har en speciell mjukvara..
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  10. #10
    Det låter lite för komplicerat det här, men om man nu ska beställa boxen med kort ingång, vilken options ska jag välja på tuners

    http://www.buydvb.net/moi-pro-dvb-ip...ner-p-103.html

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss