Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Har DM800SE (SR4) med trippel tuner, men ska byta ut till DVB-C tuner.

  1. #1

    Thumbs up Har DM800SE (SR4) med trippel tuner, men ska byta ut till DVB-C tuner.

    Hej bästa Comhit!


    Jag har en "SR4 DM800SE med trippel tuner", men jag ska byta ut tunern till en DVB-C eftersom trippeltunern brusar ibland och stör bilden.

    Det jag tänkte fråga er är:

    1. Vilka satelite/transponder filer behöver ändras för att få comhem att funka när man byter till en DVB-C tuner från Trippel tuner, är det kanske enklast att flasha om Openpli?

    2. Om jag flashar om Openpli med DVB-C installerat så jag har en helt "ren" DM800SE DVB-C box, är det bara att scanna eller måste man in manuellt och ändra i någon fil för att hitta comhem kanalerna?


    Tack så mycket för svar!
    mvh

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2010
    Inlägg
    431
    Tackad
    35 gånger
    Du behöver inte flasha om boxen, den ska hitta DVB-C tuner ändå om du byter.
    har du OpenPLi gör du en cable scan under kanalsökning.

Liknande ämnen

  1. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2015-10-15, 12:21
  2. Sim + tuner till DM800SE V2
    Av Ichnoz i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2015-10-03, 22:05
  3. Sundtek usb-tuner till DM800se?
    Av danneb i forum Dreambox
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-12-05, 09:25

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss