Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: DM8000 fastnar i boot

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2005
    Inlägg
    136
    Tackad
    1 gånger

    DM8000 fastnar i boot

    jag skulle starta om den och den kom aldrig upp igen. När jag försöker flasha den så tappar den connection med dreamup ibland, eller så fastnar den i box is flashing from its memory. När jag kör web flashen så kommer jag så långt att jag väljer fil och trycket på flash. den börjar snurra i browsern och sen säger den page not found.
    Kör LTX på den. När jag försöker boota denvanligt så hänger den på mitten i progress baren.

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2005
    Inlägg
    136
    Tackad
    1 gånger
    Problemet löst med hjälp av googlande och tips från andra forum. Jag körde dreamup med optionen repair bad sector.
    Jag flashade först in dmm org image och sen LT. Vet inte om jag hade behövt flasha dmm image först eller om jag hade kunnat gå på med LT direkt.
    Men nu är jag back and running

  3. #3
    Jag har kört DM8000 under många år utan problem. Img jag använt är Nabilo Blackhole allt har fungerat problemfritt. Av olika anledningar valde jag att skaffat mig ett nyare img och valde PP. Allt installerades enligt instruktioner. Men efter att ha kör det ett par gånger började problemen. Boxen frös och när man startade om så stannade/frös boxen när den startade upp. Enda sätt att få igång boxen var att att på nytt flasha in PP. Samma siuation uppstod när jag laddade in föregånde version av PP. Min booloader version är 84 från 2011-09-01 och boxens produktions date 2009-12-05.
    Efter mycket trixande med boxen fick jag den tillslut att att fungera efter att jag installerade LT.X SP1 DM8000 (rev3808). CCcam installerade jag manuellt - enigma2-cccam-221_r1_all.
    Nu tuffar den på som vanligt. Det här skriver jag utifall det är fler som fastnat i PP. PP är en fantastisk img synd bara att jag inte kan få den att rulla.
    Senast redigerad av Kallenovisen den 2015-12-30 klockan 09:05.

Liknande ämnen

  1. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2014-06-28, 15:48
  2. [LÖST] DM 800 hd se, blinkar blått. Fastnar i uppstart.
    Av hedztrem i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-09-17, 18:41
  3. Orginal DM800 som fastnar i boot
    Av matkoh i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-02-13, 09:48
  4. Flasha med flash fastnar på 84 %.
    Av mrzimmerman i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-03-22, 15:07
  5. Digitala kanaler fastnar
    Av karpe i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-08-30, 17:52

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss