Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Kanallista Viasat & CD

  1. #1

    Kanallista Viasat & CD

    Tjena,

    Jag tog tag i min favoritlista efter att ha haft ett gäng kanaler som varit inaktiva pga att dom bytt frekvens och annat. Så nu tänkte jag kolla med er om ni tycker att jag fått med alla eller om det är någon kanal som ni tycker att jag saknar. Utbudet är från Viasat och CD. Vad tycker ni?

    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Senast redigerad av maniak den 2015-11-07 klockan 20:25.

  2. #2
    Jag är ny på Dreambox.
    Tycker du fått med det mesta, men många av kanalerna är det svart i rutan för mig.
    Kanaler 101 och uppåt är det bara svart för mig sänds något som går att se i en dreambox, har förtvivlat sökt var "Redzone" och extra match (NFL) sänds
    Även Viasats HD kanaler är det svart i rutan(kan man se det i en dreambox de är väl pairade) som du har med.
    Sky news HD är svart i rutan för mig.
    Beror svart i rutan på gamla frekvenser?

    Det jag ser saknas är Discovery HD (N) (D)(F) som faktiskt har andra program än svenska.
    Tv 3 norge(SD), Tv3+(SD), Viasat 4(SD), Vi tipsar!, CCTV news, CCTV documentary, Russia today, BBC world news, Boomerang

    Själv har jag problem att hitta en guide hur man skapar en favoritlist i min Dreambox500HD.
    Hur hänger satellitlista med senaste kanaler och frekvenser ihop med favoriter ?

    Just nu har jag en långlista med 1300+ kanaler, matar in kanalnummer manuellt när jag byter kanal.
    som sagt hittar inte något sätt att manuellt skapa favoritlista i min dreambox.

    Jag har som sagt följande:
    Dreambox500HD
    Enigma
    Open Pli 2.1
    Skin:PLi-HD
    (jag har tagit över mottagaren som den var)

    En annan sak som händer att boxen hänger sig ofta när jag browsar i kanallistan(grönskärm och omstart)
    Jag har läst att inkompatibelt skin kan orsaka det....?

    Hoppas någon kan hjälpa och guida mig rätt.

    /Erik

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2015-03-02, 07:50
  2. Kanallista CanalDigital + Viasat
    Av maniak i forum Dreambox
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2013-12-26, 03:15
  3. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-12-28, 01:19
  4. kanallista
    Av roxby i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-03-28, 17:26
  5. Bouquet "kanallista" till CD & viasat
    Av aerox i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-08-19, 21:01

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss