Resultat 1 till 10 av 18

Ämne: CDs mottagare?

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Ok, vad bra. Som sagt, lite skakigt över hur man gör men då funkade det för dig, tur, då behöver du inte göra något mer, bara köra vidare, och blir hårddisken knas, bara byta till en annan. Dock vet jag inte om det finns någon gräns för hur stor hårddisk man kan ha, men jag kan tänka mig att större än 2Tb kanske blir problem. Men behöver man verkligen så stor hårddisk.

    Jag har använt funktionen att spela in ganska mycket, rätt smidigt genom att kolla i TV apparna till smartphone när programmen går igen och skriva upp på lista och spela in nattetid. Så brukar jag tugga av det vid lite senare tillfälle på veckan eller när det passar.

    Bra då löste det sig. Trevligt.

    Nu finns ju iofs play-tjänsterna också, men definitivt så att kvaliten är betydligt sämre, blir bra mycket bättre om man spelar in sändningen över satelliten. Bra också att dom flesta program går i repris dagen efter (på dagtid) eller under natten, dom loopar avsnitten ganska flitigt på flertalet kanaler numera. Gör det lite lättare att inte missa saker man verkligen vill se.

    ----------------------------

    Jag reagerade lite på detta tidigare när jag först fick boxen och tyckte det var lite dåligt av CD att inte tillhandahålla ett lämpligt kabinett för t.ex 2.5tums hårddiskar som redan har 10min timeout och så. Alltså något man kunde köpa extra av dom men jag vågar påstå att CD inte är så bra på detta och deras playtjänsts är allt annat än bra. Det funkar men kunde vara betydligt bättre.

    Nåja, bättre än inget alls i alla fall.
    Senast redigerad av DennisOlof den 2016-01-30 klockan 20:49.

Liknande ämnen

  1. PC´n som mottagare
    Av naiko i forum Övriga mottagare
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-18, 10:32
  2. Mottagare
    Av |AMD| i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-09-14, 20:25
  3. Vad är det för mottagare ?
    Av Lacariuz i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-01-02, 18:34
  4. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-03, 09:26
  5. mottagare
    Av jonassvante i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-09-20, 18:10

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss