Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 24

Ämne: Canaldigital cardpairing

  1. #1

    Canaldigital cardpairing

    Hej

    Satt och zappade bland mina kanaler i dag och såg att cmore live 2-4 inte fungerarde testade att sätt mitt cd i original mottagaren men fungerade inte då häller så jag ringde dem och fick svar att min box var för gammal och jag var tvungen att paira mitt abonemang mot en nyare box som jag fick köpa. Frågade då om jag kunde flytta kortet till en annan box utan att behöva paira igen och fick då svaret att det går bra så länge en box var pairad tog kortet emot cmore live uppdateringarna. Någon som vet om detta fungerar ?

    mvh satwizz

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    ska fungera bara det är en nyare box

  3. #3
    Donator Vistasols avatar
    Reg.datum
    Nov 2007
    Inlägg
    163
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av jo1 Visa inlägg
    ska fungera bara det är en nyare box
    Men de pairade kanalerna kan endast ses på den pairade boxen?

  4. #4
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    satwizz, japp, du behöver en modernare box, den där vita (lite billigare) eller den lite dyrare med hårddisk. ADB boxarna, du kan även köpa begagnat, det är inga problem. Och det är olika nycklar du har på kortet, beroende på hur man "klumpat" ihop kanalerna, så det enda som händer är att du inte kan titta på just dom pairade kanalerna om du kör med en äldre box, men dom andra nycklarna ska uppdateras. Det innebär att om du flyttar kortet till en modern box från CD så kan det ta ett tag innan nycklarna för just cmore kanalerna uppdateras så du kan börja titta på dom igen.

    Dom har skrivit om detta på hemsidan ganska länge att dom håller på och byter ut boxar eller saluför nya boxar, numera krävs det för att se vissa kanaler, alla andra kan köra vidare på dom gamla boxarna. Sedan är frågan hur många kanaler som kommer pairas i framtiden, inte säkert det går så fort det kan dröja många år innan man fasat ut dom gamla boxarna och kortdelning funkar inte på dessa kanaler vad jag vet.

  5. #5
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Någon som vet hur ofta entitlements för dessa pairade kanaler uppdateras? Tänkte närmast om man har en pairad HD box och helt sonika lyfter över kortet till servern efter att man fått sina månatliga entitlements...

    skulle man då kunna se dessa kanaler till nästa månadsuppdatering?

  6. #6
    Seniormedlem Jicaralas avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    291
    Tackad
    24 gånger
    Citat Ursprungligen postat av sleddog Visa inlägg
    Någon som vet hur ofta entitlements för dessa pairade kanaler uppdateras? Tänkte närmast om man har en pairad HD box och helt sonika lyfter över kortet till servern efter att man fått sina månatliga entitlements...

    skulle man då kunna se dessa kanaler till nästa månadsuppdatering?
    Det tror jag knappast, parningsnycklarna krävs väl vid själva avkodningen av den aktuella kanalen.

  7. #7
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Misstänker samma sak, tänkte närmast om nån visste säkert.

  8. #8
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    sleddog, varför inte testa, hur länge kortet funkar på en pairad kanal i en dekoder som inte ska kunna visa kanalen, när det blir svart, flytta tillbaka kortet och uppdatera (eller till kanalen kommer tillbaka) och flytta sedan kortet igen till dekodern som inte ska fixa kanalerna, och sedan ta tid och se hur lång tid det tar innan kanalen blir svart. Det rör sig säkert in om speciellt lång tid misstänker jag, några timmar kanske eller ?

  9. #9
    Seniormedlem Jicaralas avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    291
    Tackad
    24 gånger
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    sleddog, varför inte testa, hur länge kortet funkar på en pairad kanal i en dekoder som inte ska kunna visa kanalen, när det blir svart, flytta tillbaka kortet och uppdatera (eller till kanalen kommer tillbaka) och flytta sedan kortet igen till dekodern som inte ska fixa kanalerna, och sedan ta tid och se hur lång tid det tar innan kanalen blir svart. Det rör sig säkert in om speciellt lång tid misstänker jag, några timmar kanske eller ?
    Det kommer inte funka alls.

  10. #10
    Canal digital har i dag skickat mig en vit box och enligt dem så skall det gå bra att paira kortet med den nya boxen och sen om jag vill se hockey på den gamla boxen så går det bra att flytta dit kortet . Så logiskt sett borde det fungera att sätta de i en vu+ åxå.

Liknande ämnen

  1. Cardpairing
    Av Sirahq i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-11-16, 21:03
  2. canaldigital
    Av danab i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-10, 17:46
  3. canaldigital-mII
    Av nylle i forum Canal Digital
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-04-14, 19:48
  4. CanalDigital
    Av kärri i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-27, 09:47
  5. [LÖST] canaldigital
    Av SSG i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-10-01, 19:17

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss