Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Eutelsat 7E 0 signal

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2013
    Inlägg
    375
    Tackad
    2 gånger

    Eutelsat 7E 0 signal

    Hej som ni ser på bilden så har jag monterat 2st paraboler på en rör.Parabol 1 får jag in 5e utan problem med bra signal.Mitt problem är att jag inte alls får signal på 7e.Har provat med olika box samt olika lnb men problemet kvarstår.Har aldrig varit med om nåt liknande.Parabol 2 får jag in alla sateliter utan problem.Alla kanaler fungerar problemfritt.En annan fråga är påverkar dem varandra på nåt sätt.

    parabol.jpg

  2. #2
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Ska fungera, parabolerna kan inte påverka varandra, annat än att det blir större vindfång och vid blåst så kan det ju i sin tur göra att man får störningar. Men får du inte in något alls från 7E ?

    Får du signal men inte några kanaler ?

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Hej!

    Blir det för svag signal på en del kanaler om du tar in 7Ö på den undre parabolen och har den övre till 5Ö?

    En lite dyr lösning är att du byter ut parabolerna mot en Toroidal90 ("T90")-parabol. Jag körde ett tag med 5Ö inställd rätt i hållare på T90an och hade ett av de "nya" LNBerna som inte är så stora fastsatt på 5Ö-LNBn med buntband. Det blev bild på de flesta FTA-kanalerna, men någon gång då och då fick jag peta till LNBt. Du skulle kunna göra tvärtom och ha 7Ö inställt korrekt och sätta fast 5Ö med buntband. 5Ö är riktigt stark på de flesta platser i Sverige och borde ge dig en kraftfull signalkvalitet även om den inte hamnar helt rätt.

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2013
    Inlägg
    375
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    Ska fungera, parabolerna kan inte påverka varandra, annat än att det blir större vindfång och vid blåst så kan det ju i sin tur göra att man får störningar. Men får du inte in något alls från 7E ?

    Får du signal men inte några kanaler ?
    jag får ingen signal alls från 7E.

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2013
    Inlägg
    375
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Schwede30 Visa inlägg
    Hej!

    Blir det för svag signal på en del kanaler om du tar in 7Ö på den undre parabolen och har den övre till 5Ö?

    En lite dyr lösning är att du byter ut parabolerna mot en Toroidal90 ("T90")-parabol. Jag körde ett tag med 5Ö inställd rätt i hållare på T90an och hade ett av de "nya" LNBerna som inte är så stora fastsatt på 5Ö-LNBn med buntband. Det blev bild på de flesta FTA-kanalerna, men någon gång då och då fick jag peta till LNBt. Du skulle kunna göra tvärtom och ha 7Ö inställt korrekt och sätta fast 5Ö med buntband. 5Ö är riktigt stark på de flesta platser i Sverige och borde ge dig en kraftfull signalkvalitet även om den inte hamnar helt rätt.
    Saken är att jag måste ha övre parabolen endast till 7E då den är kopplad till skystar hd 2 pci kort.Tänkte köra den med tvheadend.Undre parabolen är kopplad till vu+ solo2.

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2013
    Inlägg
    375
    Tackad
    2 gånger
    Som ni ser på bilden så ser det bra ut på 5E.När jag testar på 7E så är signalen samma fast jag virider till vänster eller höger.Testade att hålla för lnb för att se om signalen försvann den försvann inte.Provade med annan box det vart samma.Jag fattar inte hur den kan få signal när jag håller för lnb.

    2015-11-19 19.57.11.jpg2015-11-19 20.14.21.jpg

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Du borde kolla dina DISEqC-inställningar. Kolla så att du inte har kopplat annorlunda i switchen eller i inställningarna på boxen.

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2013
    Inlägg
    375
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Schwede30 Visa inlägg
    Du borde kolla dina DISEqC-inställningar. Kolla så att du inte har kopplat annorlunda i switchen eller i inställningarna på boxen.
    Parabol 1 är direkt kopplad till boxen.Alltså ingen DISEqC.

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2013
    Inlägg
    220
    Tackad
    16 gånger
    Citat Ursprungligen postat av sikerim Visa inlägg
    Testade att hålla för lnb för att se om signalen försvann den försvann inte.Provade med annan box det vart samma.Jag fattar inte hur den kan få signal när jag håller för lnb.
    Lock är inte ikryssad, du har alltså inte låst mot satelliten och har därför inte signal. Parabolen är inte riktad rätt.

  10. #10
    Seniormedlem Larons avatar
    Reg.datum
    Sep 2012
    Inlägg
    166
    Tackad
    19 gånger
    Signalen på 5E helt rätt men du har ingen signal alls på 7 grader lock måste vara kryssad när signalen är korrekt.
    Testa denna frekvens på 7 grader
    11491 V 30000

Liknande ämnen

  1. [LÖST] eutelsat 9E
    Av jo1 i forum Övrigt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2015-07-07, 14:33
  2. Eutelsat 25B
    Av nicolito i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-01-06, 01:09
  3. Eutelsat w4 36 ö
    Av pacmyc i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-10-01, 18:36
  4. Eutelsat W2 16 grader
    Av Malisan i forum Övrigt
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2009-01-03, 09:04
  5. Eutelsat W2 16 Grader
    Av PIRATKING i forum Övriga mottagare
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-06-08, 17:03

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss