Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 21

Ämne: Nån duktig på Tvheadend?

  1. #11
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Fwa Visa inlägg
    Ja precis, men jag har varit lite osäker om min setup på tvheadend server är hundra för när jag har scannat klart så står det att kanalerna e fail på mux
    Jag är ingen expert på TVHeadend, har endast provat det nång gång för flera år sedan.
    Menar du att du hittar kanalerna när du söker men sedan fungerar de inte att titta på?
    Jag skulle gissa att det är någon inställning du behöver justera i TVHeadend. Jag vet dock inte vilken...
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  2. #12
    Citat Ursprungligen postat av bifurkation Visa inlägg
    Kommer det upp några kanaler i Kodi ? Vad kör du kodi på ? android ? raspberry pi ?
    Problemet e inte klienten, det är själva tvheadend sever jag upptäcker problem, när jag e klar med mina Settings och trycker på scan så kommer det upp en lista okänta kanaler på mux men på alla står det fail på

  3. #13
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Jag är ingen expert på TVHeadend, har endast provat det nång gång för flera år sedan.
    Menar du att du hittar kanalerna när du söker men sedan fungerar de inte att titta på?
    Jag skulle gissa att det är någon inställning du behöver justera i TVHeadend. Jag vet dock inte vilken...
    Ja precis kan ha missat nåt där, jag e rätt så ny på det här

  4. #14
    En dum fråga men behöver man uppge frekvens eller nåt?

  5. #15
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    154
    Tackad
    7 gånger
    Hmmm.. När jag testade kommer jag inte ihåg att jag aktivt behövde scanna efter kanaler, det gjorde den själv. Jag angav nog bara plats, typ Stockholm, Norrköping etc så scannade den själv. Kan du ange en fil som programmet använder att scanna efter kanaler med?

    Kan du scanna efter kanaler med programmet scan i en kommandopromt?
    Typ
    sudo scan /usr/share/dvb/dvb-t/se-'masten närmast dig' >> channels.conf

    Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk
    Senast redigerad av bifurkation den 2015-11-17 klockan 22:11. Anledning: Tillägg

  6. #16
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Inte borde man behöva ange några speciella värden, hela poängen med att scana är ju att man ska slippa det, däremot kanske man måste ange att man vill söka av DVB-T, att man vill söka i europa eller liknade. Men jag kan ju inget om programvaran ni pratar om, så jag kan ha fel.

    Men mycket riktigt, att det står fail, innebär ju att något är fel när man söker, kan du inte prova att bara mata in en kanal manuellt, om du har alla värden som behövs osv, och lägga till den, för att sedan se om tuneing lyckas eller du kan titta på kanalen och testa om allt funkar. Därefter vet man ju att bara man lyckas fixa själva processen där den söker av efter kanaler, funkar det så funkar resten sedan utan problem.

  7. #17
    Har problem med att scan status säger "pend" och signal styrka säger "none", har spelat in en video som visar vad jag menar

    https://youtu.be/RElgLta8RXw

  8. #18
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Är du säker på att du har antennen riktad mot Malmö/Jägersro sändaren?
    Alla frekvenserna stämmer inte mellan TVHeadend och verkligheten https://www.teracom.se/Sandarinforma...r/?ft=tv&sid=M

    Du borde nog försöka se om det går att söka direkt på de aktuella frekvenserna du ser på Teracoms websida.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  9. #19
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    fwa, prova att koppla din TV till antennen eller liknande och sök med den, om inte den kan hitta kanaler så är det uppenbart något fel med antennen eller något annat som gör att den inte kan scana. Tror inte det är något fel utan den bara säger att den inte kan hitta kanalerna som den ska ? eller ?

  10. #20
    Seniormedlem wbas avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    251
    Tackad
    2 gånger
    Har den hittat någon tv adapter? Har för mig att när jag provade för flera år sedan via satellit fick jag skriva in frekvens själv och köra igång sökning. kolla på terrakom att frekvenserna är riktiga.
    Dreambox 7020 newcs_1.50 mgcamd_1.28

Liknande ämnen

  1. Någon duktig med Wordpress?
    Av sm0kie i forum Mjukvara
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-03-24, 20:17
  2. TVHeadend
    Av bjornsson i forum HTPC
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2015-02-27, 16:16
  3. TVheadend och ComHem
    Av ZinoX i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-05-08, 07:55
  4. Tvheadend config
    Av Sneaky i forum HTPC
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-08-22, 18:10
  5. Någon som är duktig på Dragon Camen ???
    Av free4all i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-10-03, 18:16

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss