Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 21

Ämne: Nån duktig på Tvheadend?

  1. #1

    Nån duktig på Tvheadend?

    Jag undrar om det går att sända de fria kanaler (analog) kanalerna över internet (tvheadend), isåfall vill jag veta vad som krävs, har en Quad Tuner Card med stöd för dvb-t2/C, och stöd för RF

    Edit: kanaler för eget bruk/och för egen kunskap


    Uppskattar alla svar
    Senast redigerad av Fwa den 2015-11-17 klockan 08:46.

  2. #2
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Varför skulle det inte funka, såklart du kan streama, finns olika lösningar för hur man gör. Funkar ju i stort sett som IPTV eller slingbox. Sedan vad du behöver för utrustning osv har inte jag någon bra koll på.

  3. #3
    Jag har nog all utrustning som behövs, jag har redan försökt ett antal gånger men jag får fail på kanalerna när de har scannat klart i mux tvheadend, säkert nånting jag gör fel kanske i min setup i tvheadend eller nåt jag vet inte, jag har också testad med ett program kort, bör också tilläggas att modulen är ej aktiverat men det är ju fria kanaler jag vill åt så då behöver man väl inte göra då?

    Sen är jag lite osäker om det ens behövs program kort överhuvudtaget iom det är fria kanaler så bör det räcka med endast antenn kabeln kopplat i RF i boxen?

    Som sagt jag e nybörjare och behöver komma upp på fötterna lite, så jag uppskattar snälla svar

  4. #4
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Fwa, jo så är det.

    Om kanalerna är fria, okrypterade så ska inte några kort eller sådant behövas, man ska kunna tuna, och sedan titta på kanalerna, därefter hur man fixar resten så att man kan titta på kanalen via streaming osv, det vet jag inget om hur man gör. Det borde ju iofs finnas hjälp på nätet eftersom det du försöker göra inte borde vara allt för krångligt att få igång, annat är det om man ska ha kort till krypterade kanaler och hela den biten.

  5. #5
    Ja precis. lär dyka upp nån som kanske vet mer hoppas jag, tror jag får bättre hjälp i comhit forumet än ute på nätet
    Senast redigerad av Fwa den 2015-11-17 klockan 19:13.

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    154
    Tackad
    7 gånger
    Hej!
    Jag har grejat lite med TVheadend...

    Vad använder du för klient när du ska streama ?

  7. #7
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    De kanaler som sänds fria i marknätet (SVT, TV4 och TV6) ska du kunna ta emot utan programkort.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av bifurkation Visa inlägg
    Hej!
    Jag har grejat lite med TVheadend...

    Vad använder du för klient när du ska streama ?
    Använder kodi tvheadend addon

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    De kanaler som sänds fria i marknätet (SVT, TV4 och TV6) ska du kunna ta emot utan programkort.
    Ja precis, men jag har varit lite osäker om min setup på tvheadend server är hundra för när jag har scannat klart så står det att kanalerna e fail på mux
    Senast redigerad av Fwa den 2015-11-17 klockan 20:36.

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    154
    Tackad
    7 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Fwa Visa inlägg
    Ja precis, men jag har varit lite osäker om min setup på tvheadend server är hundra
    Kommer det upp några kanaler i Kodi ? Vad kör du kodi på ? android ? raspberry pi ?

Liknande ämnen

  1. Någon duktig med Wordpress?
    Av sm0kie i forum Mjukvara
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-03-24, 20:17
  2. TVHeadend
    Av bjornsson i forum HTPC
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2015-02-27, 16:16
  3. TVheadend och ComHem
    Av ZinoX i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-05-08, 07:55
  4. Tvheadend config
    Av Sneaky i forum HTPC
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-08-22, 18:10
  5. Någon som är duktig på Dragon Camen ???
    Av free4all i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-10-03, 18:16

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss