Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 23

Ämne: Fjärrkontrollen till vu+Duo2

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2010
    Inlägg
    424
    Tackad
    8 gånger

    Fjärrkontrollen till vu+Duo2

    Hej på er !

    Efter en stunds användande så har väl både gumman och jag "dissat" den medföljande fjärrkontrollen till Duo2, knapparna består av små streck och
    är allmänt svåra att trycka på. Synd med tanke på att boxen är toppen i övrigt. Hur som helst är det någon som har en iOS app att rekommendera så
    skrik till Har några gratis appar som funkar till mina Drömboxar/Solo2, men till Duo2:an så verkar funka på något annat vis. Samtliga boxar kör openpli4.

    Med vänlig hälsning Lasse

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Tyvärr har jag inget tips på app.
    Jag bara konstaterar hur olika saker kan upplevas. Jag är väldigt nöjd med fjärren till Duo2 som jag tycker är den bästa fjärren jag haft till någon sat-mottagare, och ett stort lyft jämfört med fjärren till Duo som jag hade innan.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    till vilken Db har du app?
    500hd kanske ?
    är intresserad

  4. #4
    Jag kan rekommendera en Harmony multifjärr som ett bra alternativ. Själv kör jag med en Harmony One, vilket fungerar väldigt bra. Dessutom får man ljussatta knappar (inga mer problem att hitta rätt knapp när det är mörkt i rummet), och kan konfigurera lite hur man själv vill att fjärren ska fungera.

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2010
    Inlägg
    424
    Tackad
    8 gånger
    Tackar för tipsen, en Harmony kanske det blir i framtiden. Men jag drog ner en app som heter DreamOn den verkar koppla upp sig mot openwebif dvs http. Funkar riktigt bra. Det är samma fjärris som medföljer DM500HD... har för mig den kostade 20:-


    /Lasse
    Senast redigerad av von_skunck den 2015-11-21 klockan 12:14. Anledning: felstavat

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2010
    Inlägg
    424
    Tackad
    8 gånger
    Atomized har du inte samma problem som vi kanske ? Vi upplever att man måste trycka flera gånger på samma knapp innan signalen dundrar iväg till boxen, syns ju på fjärrisen, den blinkar till rött när man trycker på en knapp... Väldigt ofta så kommer inte blinken.

    Med vänlig hälsning Lasse

  7. #7
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av von_skunck Visa inlägg
    Atomized har du inte samma problem som vi kanske ? Vi upplever att man måste trycka flera gånger på samma knapp innan signalen dundrar iväg till boxen, syns ju på fjärrisen, den blinkar till rött när man trycker på en knapp... Väldigt ofta så kommer inte blinken.

    Med vänlig hälsning Lasse
    Nej. Det problemet känner jag inte alls igen.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlägg
    69
    Tackad
    3 gånger
    Jag känner igen det problemet från min egen Duo2 kontroll. Löstes nästan av att byta batterier i fjärrkontrollen.

    Efter batteribyte så är problemet borta förutom för nedåtknappen som man får trycka så in i h***vte för att den ska funka.
    Tydligen finns det fler med samma problem: http://www.vuplus-community.net/boar...problem.23280/

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2008
    Inlägg
    214
    Tackad
    16 gånger
    Köpte en Sunray fjärrkontrol (vars knappar är identisk med en dreambox) till min Vu+Duo2.
    Alla knappar fungerar men jag skulle vilja skifta INFO-knappen (som visar text-tv) med TEXT-knappen (som visar EPG) med varandra
    Kan någon förklara hur jag skall gå tillväga?

    regards

  10. #10
    Seniormedlem Larons avatar
    Reg.datum
    Sep 2012
    Inlägg
    166
    Tackad
    19 gånger
    Om du kör openpli så kan lätt fixa den under system har du Hotkey där kan du välja vad du vill.

Liknande ämnen

  1. Webbläsare till VU+DUO2
    Av djust i forum Vu+
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-05-16, 05:33
  2. OpenPli-skin till vu+duo2
    Av golfbotte i forum Vu+
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-12-03, 18:41
  3. [LÖST] Image till Vu+duo2
    Av golfbotte i forum Vu+
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-11-29, 21:42
  4. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-06-12, 19:58
  5. Ny Kod till ViaSat via Fjärrkontrollen
    Av hellow i forum Viasat
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2004-04-06, 06:32

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss