Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Vu+ Solo se Black Hole 2.1.7 startar inte efter fysisk flytt apparaten

  1. #1

    Vu+ Solo se Black Hole 2.1.7 startar inte efter fysisk flytt apparaten

    Hej
    För en tid sedan köpte jag en Vu+ Solo SE som jag är nöjd med efter den hjälp jag fick tidigare här i forumet med att redigera kanallistor mm.

    Jag köpte för några veckor sedan ännu en Vu+ Solo SE med ett högre serienummer än den första. Provkörde den hemma på den befintliga installationen, flashade in Black Hole 2.17, redigerade kanallistor mm till full belåtenhet. Startade om flera gånger inklusive full avstängning elmässigt. Båda boxarna är som jag förstår original och inga kloner.

    Sedan packade jag ner apparaten noggrannt i originalkartong och i ytterkartongen som den kom i via posten (från Satellitproffsen Malmö). Allt detta flyttades sedan med bil till en annan ort, en resa om cirka 50 mil, där jag har exakt samma antennkonfiguration som där maskinen testades. Dock är det aningen sämre värden på en del kanaler eftersom dessa 50 mil är uppe i södra Norrland och i en del fall svagare insignal från parabolen.

    Kopplar in den till tv-n och maskinen startar, Black Hole logon visas, sedan kommer den blå VU+ logon och texten booting följt av att gui startas. Det snurrar också den blå-vita cirkeln uppe till vänster som den letar efter uppdateringar. Första gången jag testade hade jag inte etablerat min wifi-router. Vid följande tester hade jag wifi-routern etablerad. Efter de blå Vu+/Black Hole logon blir allt svart. Fram till nu är jag med i matchen så att säga och trodde först att det kunde bero på att jag med hänsyn till den svagare signalen missar någon kanal.

    Men nu till det egentliga problemet: Jag kan inte få fram ens menyn! Fjärrkontrollen var givetvis kollad hemmavid och fungerade då. Den förefaller fortfarande fungera, det vita ögat på apparaten reagerar men inget händer. Jag kan också via Dreamboxedit och wifi etablera förbindelse med maskinen i sig, möjligen då bara med wifi-stickan i sig för det går inte att ladda tillbaka kanallistan till min pc.

    Kan något ha hänt under transporten? Maskinen var noggrannt packad och i bilen dessutom stabiliserad med filtar etc. och den har trots allt fraktats hela vägen från tillverkaren via Malmö till mig i det första läget. Men det verkar ju ytterst långsökt...

    Jag har ännu inte testat att flasha om maskinen men jag misstänker att det är kanske enda utvägen? Några andra tips, jag skulle helst slippa göra om kanallistorna....

    mvh
    Jakobsson

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2012
    Inlägg
    37
    Tackad
    5 gånger
    Om du kan ansluta med dreamboxedit kan du ju ladda hem kanallistorna.

  3. #3
    Nja, det var det som inte heller gick. Hur som helst, flashade om och redigerade listorna igen. Så problemet, vad det nu än berodde på är löst

Liknande ämnen

  1. VU+ Duo 2 - OpenPLi vs Black hole?
    Av j0han i forum Vu+
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2015-01-22, 19:19
  2. Intressant om black hole
    Av Satjoey i forum Vu+
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2014-12-30, 23:08
  3. Undertexter på Black Hole
    Av ab12cd34 i forum Vu+
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-03-17, 15:10
  4. Startar inte efter byte FW!
    Av BjornSiri i forum AzBox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2013-09-03, 22:05
  5. Black Hole?
    Av Henke100 i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-09, 13:43

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss