Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: vu+ solo2 vill inte flasha

  1. #1

    vu+ solo2 vill inte flasha

    Har en vu+ solo2 som när jag startat upp nu av någon anledning bara står med uppstartsskärmen, den laddar inte upp kanallistor eller något som den ska, utan endast bakgrundsbilden kommer upp och inget mer.
    Tänkte jag flashar om den och lägger in kanallistor på nytt. Men den vill inte börja boota ifrån usb minnet. Har provat 2 olika stickor med fat32 system och tryckt på de lila cirklarna till vänster vid uppstart som det står, press power. Men det händer inget utan den startar upp boxen. Lägger in Openpli image som jag körde med innan ska tilläggas också
    Vad är det för fel? Kan man flasha på annat sätt?

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Har du packat upp zip-filen till rätt mapp på stickan ?
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Ja givetvis. har flashat den tidigare och lyckats med det. Har ju använt boxen ett tag. vuplus mappen ligger direkt på minnet

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2011
    Inlägg
    45
    Tackad
    2 gånger
    Prova den här om du har en orginalbox OpenPLi-4.0-beta-vusolo2-20151019_usb den vet jag fungerar. Provade den som var nyast den dagen då jag flashade tror det var 20151024_usb och den ville inte flasha..............

  5. #5
    Det löste sig. Funkade med tidigare versionen, och efter det nu men den senaste! Tack iaf

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Vill inte köra motor SOLO2
    Av hasko i forum Vu+
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2014-11-04, 14:24
  2. [LÖST] Vu+ Solo2 flasha OpenPli4?
    Av Omikr0n i forum Vu+
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-12-24, 11:07
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-10-08, 19:05
  4. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-06-20, 09:03
  5. Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-01-04, 22:21

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss