Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 21

Ämne: Köpa ny box!

  1. #11
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2004
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    184
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av nicolito Visa inlägg
    Dem kan para bäst dem vill. Det enda de har är allsvenskan och elitserien sedan inte mycket mer. Nu kanske de försöker vinna tillbaks Premier league men lets see bout that. Jag tror inte de förlorar kunder pga parningen utan snarare för det klena utbudet.
    Om det nu stämmer som ni säger här att dom ska pira kanalerna så man måste ha orginalbox så kommer jag att säga upp till att börja med filmkanalerna och kanske mer, pga att jag inte kan använda orginalboxen till min tv för att deras kopieringsskydd inte fungerar med min tv och jag tänker inte betala en massa för om jag inte kan se hd kanalerna i hd kvalitet, för det enda dom har sagt till mig är att jag ska köra på scarten vilket jag tycker är en oförskämd kränkning av cd att säga så?

    Men när det gäller ci+ modulerna, kan man köra flera olika kanaler samtidigt utan att det blir problem på grund av ci+ modulen?

  2. #12
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    Nej det funkar bara 1 kanal åt gången.
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  3. #13
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Känns konstigt om dom skulle para en massa andra kanaler, film, sport kanaler kan jag förstå, men resten. Kanske övriga HD kanaler men jag kan inte se att det är ett krav från dessa bolag. Kanske förut men numera är det ju inte så många som bryr sig. Jag menar, dom måste ju fatta att kortdelning på internet mest är för sport- och film-kanaler, knappast så många som bryr sig om övriga kanaler, men visst kortdelning i hemmet förekommer ju.

    Men det är klart, om priserna för extrakort blev riktigt låga i utbyte mot att massa kanaler blir pairade, då kan jag leva med det. Originalboxen funkar utmärkt, det enda tråkiga är möjligheten att spela in okrypterat blir knepigt. Men i värsta fall kan man ju fixa HDCP slipper som tar bort skyddet, så man kan cappa direkt till kort i datorn, inte optimalt men går ju, det kan dom ju aldrig förhindra eftersom HDCP skyddet knäcktes förut.

    Deas, vad har du hört det ? någon källa inom CD eller ?

    Det är väl fortfarande ganska många på dom äldre boxarna ?

  4. #14
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2004
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    184
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    Känns konstigt om dom skulle para en massa andra kanaler, film, sport kanaler kan jag förstå, men resten. Kanske övriga HD kanaler men jag kan inte se att det är ett krav från dessa bolag. Kanske förut men numera är det ju inte så många som bryr sig. Jag menar, dom måste ju fatta att kortdelning på internet mest är för sport- och film-kanaler, knappast så många som bryr sig om övriga kanaler, men visst kortdelning i hemmet förekommer ju.

    Men det är klart, om priserna för extrakort blev riktigt låga i utbyte mot att massa kanaler blir pairade, då kan jag leva med det. Originalboxen funkar utmärkt, det enda tråkiga är möjligheten att spela in okrypterat blir knepigt. Men i värsta fall kan man ju fixa HDCP slipper som tar bort skyddet, så man kan cappa direkt till kort i datorn, inte optimalt men går ju, det kan dom ju aldrig förhindra eftersom HDCP skyddet knäcktes förut.

    Deas, vad har du hört det ? någon källa inom CD eller ?

    Det är väl fortfarande ganska många på dom äldre boxarna ?
    Hur gör du för att ta bort HDCP då så jag kan få igång min orginalbox?

  5. #15
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    Känns konstigt om dom skulle para en massa andra kanaler, film, sport kanaler kan jag förstå, men resten. Kanske övriga HD kanaler men jag kan inte se att det är ett krav från dessa bolag. Kanske förut men numera är det ju inte så många som bryr sig. Jag menar, dom måste ju fatta att kortdelning på internet mest är för sport- och film-kanaler, knappast så många som bryr sig om övriga kanaler, men visst kortdelning i hemmet förekommer ju.

    Men det är klart, om priserna för extrakort blev riktigt låga i utbyte mot att massa kanaler blir pairade, då kan jag leva med det. Originalboxen funkar utmärkt, det enda tråkiga är möjligheten att spela in okrypterat blir knepigt. Men i värsta fall kan man ju fixa HDCP slipper som tar bort skyddet, så man kan cappa direkt till kort i datorn, inte optimalt men går ju, det kan dom ju aldrig förhindra eftersom HDCP skyddet knäcktes förut.

    Deas, vad har du hört det ? någon källa inom CD eller ?

    Det är väl fortfarande ganska många på dom äldre boxarna ?
    Nu då jag tänker efter tror jag han syftade på att C More pairar hela sitt utbud då.
    Dom kommer ju lansera sin Golf kanal i Januari med.
    Det innebär isf att SD kanalerna släcks ner och kanske alla Live kanaler till sist blir i HD.
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  6. #16
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Leatherface, jo det låter mest troligt, att alla specialkanaler, för sport, film osv är dom som pairas. Andra som history HD, discovery HD, TLC HD osv. Jag tror inte leverantörerna har krav på sig längre att dom ska vara kopplade till boxen. Det var väl tidigare dom var nojiga kring detta, men numera är det ju många leverantörer som skickar ut dessa kanaler och priserna är ju inte direkt dyra, så inte tror jag kortdelning är ett problem för dom längre.

    Det är snarare filmkanaler, sportkanaler, och att program hamnar på internet från t.ex. USA långt innan dom visas här på TV-kanalerna. Jag vill se fler SD-kanaler försvinna, HD är riktigt fint. Ta bort parallellsändningar och bort med SD om det finns HD, det är på tiden.

    maur det finns HDCP stripper att köpa från typ kina, som tar bort HDCP från signalen. Tänkte köpa en sådan och prova själv, ska finnas i alla fall vad jag har läst på nätet så jag tror inte det är fejk, och det är mest intressant för folk med t.ex. slingbox och liknande, som fick problem när vi gick över till HD material. Många boxar har inte annat än HDMI utgång och HDCP för att skydda innehållet. Jag vet inte om det är någon skillnad på att spela in med en box, direkt till en icke krypterad .TS fil eller att cappa med kort från en HDMI utgång om man tar bort HDCP skyddet. Kanske finns någon teknisk skillnad.

    Ska bli intressant att se om kanaler bli pairade och om det kommer någon lösning för dreambox att fungera ändå ?

  7. #17
    Seniormedlem MrPotatoHeads avatar
    Reg.datum
    Jul 2013
    Inlägg
    372
    Tackad
    51 gånger
    Citat Ursprungligen postat av maur Visa inlägg
    Hur gör du för att ta bort HDCP då så jag kan få igång min orginalbox?
    Det fick du ju svar på här för två år sedan.

    HDCP stripper som koncept är dock troligen förbjudet, därför kallar ingen sin produkt så. Men flera billiga splitters och liknande innehåller ändå den funktionen. Vill man garantera bibehållen kvalitet får det nog bli något dyrare som t.ex. HD Fury, då flera billiga tar bort skyddet genom att omvandla till analogt och tillbaka till digitalt. Men med tanke på att master-nyckeln är läckt kanske det finns de som använder den. Man får testa sig fram. Kvalitet kanske ändå inte är något problem, då om din TV saknar HDCP är den ändå lastgammal. Två strippers:

    http://www.amazon.co.uk/gp/product/B004F9LVXC

    http://www.dx.com/p/hdmi-v1-3-1x2-2-...-240v-ac-29770

  8. #18
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    MrPotatoHead, jo det är ju just detta man är intresserad av, den som så att säga bara tar bort det digitalt och inte påverkar signalen. Finns det sådana eller ?

    Vad jag läste så blev Intel förbannade på att HDCP blev knäckt och hotade allt och alla, men det finns en del produkter som tar bort HDCP även om dom inte utannonserar detta. Men så länge man kan använda t.ex. Vu+ Solo2 eller liknande boxar till CD med CI+ modul även om just film och sportkanaler inte funkar, så gör det inte mig något.

    Jag har mer intresse av att kunna spela in från andra kanaler än dessa, och då okrypterat TS format.

  9. #19
    Seniormedlem MrPotatoHeads avatar
    Reg.datum
    Jul 2013
    Inlägg
    372
    Tackad
    51 gånger
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    MrPotatoHead, jo det är ju just detta man är intresserad av, den som så att säga bara tar bort det digitalt och inte påverkar signalen. Finns det sådana eller ?
    Jag är inte överdrivet insatt i olika produkter för detta. Eftersom ingen utannonserar den här funktionen får man helt lita på vad andra säger, eller testa själv. HDFury är rätt överprisade, och de har massvis av modeller som jag inte vet skillnaden på. VHD-1X2MN3D från Amazon ovan verkar dock allmänt rekommenderad på t.ex. videohelp forums.

  10. #20
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2004
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    184
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av MrPotatoHead Visa inlägg
    Det fick du ju svar på här för två år sedan.

    HDCP stripper som koncept är dock troligen förbjudet, därför kallar ingen sin produkt så. Men flera billiga splitters och liknande innehåller ändå den funktionen. Vill man garantera bibehållen kvalitet får det nog bli något dyrare som t.ex. HD Fury, då flera billiga tar bort skyddet genom att omvandla till analogt och tillbaka till digitalt. Men med tanke på att master-nyckeln är läckt kanske det finns de som använder den. Man får testa sig fram. Kvalitet kanske ändå inte är något problem, då om din TV saknar HDCP är den ändå lastgammal. Två strippers:

    http://www.amazon.co.uk/gp/product/B004F9LVXC

    http://www.dx.com/p/hdmi-v1-3-1x2-2-...-240v-ac-29770
    Ja det fick jag, men då hittade jag ingen splitter som verkade att kunna göra det.... Så därför frågade jag igen eftersom att det lätt så säkert denna gång...

    Men när jag kollade på den från amazon så stod det att dom inte sålde den till Sverige, varför stod det så när det är en produkt du rekommenderade mig, missade du att den inte gick att köpa från Sverige?

Liknande ämnen

  1. Köpa ny tv
    Av rottweiler i forum TV
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2006-12-08, 21:22
  2. Köpa ny TV...
    Av Pytten i forum TV
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-01-05, 23:00
  3. Dax att köpa?
    Av bojorgen i forum Canal Digital
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2004-12-12, 19:04
  4. Köpa M2 ?
    Av slisken i forum Canal Digital
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2004-11-17, 07:36
  5. Köpa vad och var???
    Av m71533 i forum Canal Digital
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2004-02-25, 20:25

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss