Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Mediaportal, Oscam och Acamd

  1. #1

    Mediaportal, Oscam och Acamd

    Hej,

    Jag får inte mina kanaler att dyka upp i Mediaportal även hur jag än gör känns de som :P.

    Har fått satt upp Oscam så den finner mitt Canal Digital kort och kortläsare (Omnicard 3121).

    Men fattar inte hur jag skall få konfigurerat Mediaportal att hitta kortet, fattar inte heller hur jag ska få installerat Acamd (För de måste man väl ha för att få MP att prata med Oscam?)

    Sedan är de detta med DiSEqC , Band, Satelit , frekvenser osv i MP, Ska CAM vara aktiverat?

    Vilka övriga inställningar behöver jag?

    Hittar inga kanaler alls, Men mitt TV-kort finner MP (TBS 6982 DVB-S2) och får signal level också.

    Kan någon hjälpa mig med detta? Har lagt många många timmar på detta, men fattar inte mycket av de dessvärre.

    Kör detta under Win 10 Pro btw.

    Vad är bästa och lättaste sättet att få detta att fungera?

  2. #2
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Sök på detta forum. Användare 'joxen' har skrivit en steg-för-steg-instruktion om detta tidigare.
    Generellt gäller att du behöver mdapi + acamd, samt redigera en del inställningar i mediaportal, mdapi, samt acamd.

    Edit: Du bör kunna se FTA-kanaler utan detta. Om du inte kan se ex. CNN, så har du förmodligen valt fel satelit i media portal vid sökning av kanaler..
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  3. #3
    Får de inte detta att fungera även om jag följer de guider jag kan hitta, skulle vara fint om någon skulle kunna ge mig frekvenserna och inställningarna i Meidaportal för Canal digital Satelit och en enkel guide hur jag får tag på kort nummer och box id samt installation av Acamd, ser ut som att min Oscam fungerar iaf, men har inte lagt in något kort eller box specifik inof, behöver jag de?

  4. #4
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    I MediaPortal väljer du "Uppdatera Satelilista" (typ), innan du söker efter kanaler..
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

Liknande ämnen

  1. Mediaportal med Acamd, not able to decode
    Av switchcore i forum HTPC
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2015-03-20, 14:10
  2. Bildfrysningar Mediaportal, Acamd
    Av kosar i forum HTPC
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2012-01-20, 02:16
  3. Mediaportal 1.0.2 med Acamd
    Av rolrn i forum HTPC
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-07-24, 09:27

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss