Sidan 11 av 12 FörstaFörsta ... 9101112 SistaSista
Resultat 101 till 110 av 111

Ämne: lösning för pairing cmore?

  1. #101
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    Dom har ju en ny spelare om man kör med Google Chrome med så numera funkar C More Play även i Linux utan då wine hack och liknande.
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  2. #102
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    154
    Tackad
    7 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Hexantrop Visa inlägg
    Kör med CD/CMore sedan många år tillbaka. Har läst den här tråden och även och även andra trådar och kommit fram till att min uppsättning av dreamboxar idag nog gjort sitt - om jag framgent vill se typ Cmore Golf och andra pairade Cmore-kanaler. Såg att en VU+ box med CA-modul funkar – men här förutsätter det väl att jag måste byta ut samtliga boxar? Låter knappast som något budgetalternativ direkt. L

    Den vettigaste leverantören idag, tycker jag är Boxer, där man har möjlighet att välja kanaler och inte betala för en massa kanaler som är helt ointressanta. Men kombinationen Dreamboxar - Boxer funkar väl inte så bra, som det verkar. Har f ö fått indraget fiber, men att streama pairade kanaler till mer än en box, funkar väl heller inte?

    Är jag rätt ute, eller något jag missförstått?
    Nja, en skillnad där är att du kan dela dina HD-kanaler via en softcam typ OScam,
    men varje klient måste ha en Alex som hämtar koder från OScam och matar dem till en:
    Boxergodkänd CA-modul i en/ett TV-,TV-kort- eller Digitalbox med CA-plats... eller
    Boxergodkänd digitalbox

    Alt Att du delar ditt kort i en SmartWi eller liknande och har smartwi-klientkort i någon av alternativen ovanför....

    TV via fiber är väl än värre eftersom alla operatörer har sin egen standard, du måste titta i deras digitalbox, inget annat funkar....

  3. #103
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger
    bifurkation, är inte ditt svar lite hypotetiskt för mig, med tanke på att jag idag har vanliga dreamboxar (DM800SE, DM 7020 och DM 500S- boxar) – utan plats för Boxer-godkänd CA-modul? Jag hade i o f s under ett antal år SmartWi, som jag sålde eftersom jag då inte var i behov av SmartWi, men det är idag historia.

    Alex känner jag inte till, men innebär inte Alex att jag skaffar en ny uppsättning boxar, utöver mina Dreamboxar, det jag var inne på? Eller har jag fel här? Kunde jag fixa allt enbart genom att lägga in OScam i Dreambox, så vore jag jätteglad, men detta trodde jag inte var möjligt, efter allt jag läst i olika trådar här inne.
    bifurkation, har du någon lösning så är jag mycket intresserad. Svar här eller via PM mottar jag mer än gärna! Det här med att nu sitta med fyra Dreamboxar som nu verkar mer eller mindre värdelösa, känns såklart inte bra. Får glädja mig över alla år de varit till min hjälp att ha alla kanaler i ett flertal rum.

    Nu har jag fått fiber och försöker få ut något av den. Du förstår vad jag menar ...
    Senast redigerad av Hexantrop den 2016-01-22 klockan 23:44.
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

  4. #104
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    @Bifurkation eller någon annan.

    Fungerar det fortfarande på Boxer med en Alex-CS V2 att dela alla HD-kanaler?

    MVH
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  5. #105
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    909
    Tackad
    144 gånger
    Citat Ursprungligen postat av _com_bort_ Visa inlägg
    @Bifurkation eller någon annan.

    Fungerar det fortfarande på Boxer med en Alex-CS V2 att dela alla HD-kanaler?

    MVH
    Ja det funkar.

  6. #106
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Freelock Visa inlägg
    Ja det funkar.
    Cmore hockey HD, Sportkanalen HD, Cmore fotboll HD och Cmore live?
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  7. #107
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    909
    Tackad
    144 gånger
    Citat Ursprungligen postat av _com_bort_ Visa inlägg
    Cmore hockey HD, Sportkanalen HD, Cmore fotboll HD och Cmore live?
    Ja de funkar men du måste ha CA modul mpeg4 eller CI+ för de kanaler som sänder med DVB-T2..
    Senast redigerad av Freelock den 2020-06-02 klockan 23:57.

  8. #108
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Freelock Visa inlägg
    Ja de funkar men du måste ha CA modul mpeg4 eller CI+ för de kanaler som sänder med DVB-T2..
    Kortet behöver alltså inte vara pairat till CI+/Mpeg4modulen man har Alexcs i?
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  9. #109
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    909
    Tackad
    144 gånger
    Citat Ursprungligen postat av _com_bort_ Visa inlägg
    Kortet behöver alltså inte vara pairat till CI+/Mpeg4modulen man har Alexcs i?
    Många frågor svarade på första ju ;-)
    Ingen paring än så länge!

    Läs denna tråd:
    I inlägg 6 finns det en fil där det står hur det fungerar med CI+,MPEG2,4 , Softcam.
    Den txt filen har 3st sidor, och sida 3 stämmer på Alex och CI+/Mpeg4modulen.
    Det är dock ett fel i filen, att
    Viasat Film Family finns ej med i marknätet längre.
    https://www.comhit.net/threads/39895...ortl%C3%A4sare
    Senast redigerad av Freelock den 2020-06-03 klockan 07:09. Anledning: Boxer Kanaler_Atenn_2020.04.12.pdf

  10. #110
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Freelock Visa inlägg
    Många frågor svarade på första ju ;-)
    Ingen paring än så länge!

    Läs denna tråd:
    I inlägg 6 finns det en fil där det står hur det fungerar med CI+,MPEG2,4 , Softcam.
    Den txt filen har 3st sidor, och sida 3 stämmer på Alex och CI+/Mpeg4modulen.
    Det är dock ett fel i filen, att
    Viasat Film Family finns ej med i marknätet längre.
    https://www.comhit.net/threads/39895...ortl%C3%A4sare

    Så vad menas med xx framför Cmore hockey på sidan 3?

    MVH
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

Liknande ämnen

  1. Cmore kör mer pairing nu.
    Av sleddog i forum Canal Digital
    Svar: 414
    Senaste inlägg: 2017-03-05, 17:28
  2. [LÖST] cmore fotboll
    Av Castro i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2015-06-17, 15:08
  3. nya kanaler i cmore
    Av Castro i forum Com Hem
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2015-01-22, 17:49
  4. cmore
    Av shalle i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-04-06, 16:39
  5. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-09-18, 22:48

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss