Sidan 2 av 12 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 111

Ämne: lösning för pairing cmore?

  1. #11
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    torve, då kanske det inte är en äkta lösning utan bara temporär sådan och när man bytt ut tillräckligt med boxar osv, så kommer CD i "norden" att paira flerta kanaler så att det inte går. Är väl bara en tidsfråga innan just t.ex. alla sportkanaler, C-More och andra är pairade.

  2. #12
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    182
    Tackad
    7 gånger
    Japp DennisOlof det är nog så sant. Vad jag hört rycktas om så inför cmore pairing på alla sina kanaler den 30 feb 2016.
    Men det jag menade var att det är så alla olagliga betalservrar får det att fungera. Men för oss som bara delar inom hemmet så får vi nog vänta ett tag tills en lösning kommer.
    Senast redigerad av torve den 2015-11-29 klockan 16:45.

  3. #13
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    865
    Tackad
    55 gånger
    Citat Ursprungligen postat av torve Visa inlägg
    Vad jag hört rycktas om så inför cmore pairing på alla sina kanaler den 30 feb 2016.
    Spännande med nya dagar! Vilken veckodag är detta?
    Det man inte vet, har man ingen aning om!

  4. #14
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2005
    Inlägg
    348
    Tackad
    10 gånger
    haha...

    Det kan va den där dom ska kalla Slånday hehe....

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    41
    Tackad
    1 gånger
    Ja, detta drabbar ju oss hederliga cardsharare (inom hushållet givetvis!) . Men jag kommer aldrig skaffa tvillingkort eller på något sätt bidra mera ekonomiskt till Cmore. Känner snarare att jag vill säga upp skiten totalt och överge satelliten helt. Lutar ju mer och mer åt det...

    Hoppas ni tomtar på cmore läser även sånt här trams och ser era lojala kunder lacka och dra.
    Senast redigerad av jughead den 2015-11-29 klockan 20:57.

  6. #16
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    865
    Tackad
    55 gånger
    Håller med, funderar dock ändå på en CI CAM då jag har en duo2.
    Helst skulle jag vilja ha en typ Spotify tjänst för alla tv-kanaler. Det hade jag hellre lagt mina pengar på.
    Det man inte vet, har man ingen aning om!

  7. #17
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    C More Golf som startar 1 Januari kommer vara en parad kanal iaf och den ersätter C More Extreme
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  8. #18
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    41
    Tackad
    1 gånger
    Ja, vad ska man säga. Pröjsar hellre några tusen till en öststatare som löser problematiken än betalar hutlöst för ett tvillingkort. Jävla tomtar.

  9. #19
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Jo men grejen är ju att kortdelning egentligen är fel, däremot är jag inte emot SmartWi och liknande lösningar. Det jag avskyr är dessa idioter som säljer kortdelning över internet. Sedan får ju bolagen skylla sig själva som hade så dåliga krypteringssystem från början, dom kunde gjort bra mycket bättre ifrån sig. Sedan är jag också arg på att bolagen själva inte tagit fram någon SmartWI liknande "LEGAL" lösning så man slapp hålla på med alla dessa extrakort osv, då hade dom dessutom inte behövt ta något betalt utan man hade själv fått investera i utrustningen om man vill slippa en massa extra kort (och då extra avgifter på det).

    Så frågan är då om dom slår på pairing på en massa C-more kanaler runt februari 2016, intressant då om dessa nissar på internet kommer fortsätta att sälja dessa kanaler och om det fungerar, då börjar man ju undra om det är någon som knäckt systemet redan ?

    Viasat HD kanalerna funkar väl om man köper från dessa sajter på internet, men jag utgår från att dom då har just dessa kort, där man kunnat läsa ut nycklarna som behövs eller ? Någon som vet ?

  10. #20
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    187
    Tackad
    7 gånger
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    Jo men grejen är ju att kortdelning egentligen är fel, däremot är jag inte emot SmartWi och liknande lösningar. Det jag avskyr är dessa idioter som säljer kortdelning över internet. Sedan får ju bolagen skylla sig själva som hade så dåliga krypteringssystem från början, dom kunde gjort bra mycket bättre ifrån sig. Sedan är jag också arg på att bolagen själva inte tagit fram någon SmartWI liknande "LEGAL" lösning så man slapp hålla på med alla dessa extrakort osv, då hade dom dessutom inte behövt ta något betalt utan man hade själv fått investera i utrustningen om man vill slippa en massa extra kort (och då extra avgifter på det).

    Så frågan är då om dom slår på pairing på en massa C-more kanaler runt februari 2016, intressant då om dessa nissar på internet kommer fortsätta att sälja dessa kanaler och om det fungerar, då börjar man ju undra om det är någon som knäckt systemet redan ?

    Viasat HD kanalerna funkar väl om man köper från dessa sajter på internet, men jag utgår från att dom då har just dessa kort, där man kunnat läsa ut nycklarna som behövs eller ? Någon som vet ?
    Dom tjänar ju garanterat pengar på extrakorten, och många vill kanske ha tv i flera rum. Så varför skulle dom ge bort detta?
    MEN, jag har för mig att det egentligen inte är helt okej ta betalt för extrakort. Tror inte detta existerar utomlands på samma sätt, och att (som vanligt) EU har några regler angående detta.

Liknande ämnen

  1. Cmore kör mer pairing nu.
    Av sleddog i forum Canal Digital
    Svar: 414
    Senaste inlägg: 2017-03-05, 17:28
  2. [LÖST] cmore fotboll
    Av Castro i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2015-06-17, 15:08
  3. nya kanaler i cmore
    Av Castro i forum Com Hem
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2015-01-22, 17:49
  4. cmore
    Av shalle i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-04-06, 16:39
  5. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-09-18, 22:48

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss