Citat Ursprungligen postat av Hexantrop Visa inlägg
Kör med CD/CMore sedan många år tillbaka. Har läst den här tråden och även och även andra trådar och kommit fram till att min uppsättning av dreamboxar idag nog gjort sitt - om jag framgent vill se typ Cmore Golf och andra pairade Cmore-kanaler. Såg att en VU+ box med CA-modul funkar – men här förutsätter det väl att jag måste byta ut samtliga boxar? Låter knappast som något budgetalternativ direkt. L

Den vettigaste leverantören idag, tycker jag är Boxer, där man har möjlighet att välja kanaler och inte betala för en massa kanaler som är helt ointressanta. Men kombinationen Dreamboxar - Boxer funkar väl inte så bra, som det verkar. Har f ö fått indraget fiber, men att streama pairade kanaler till mer än en box, funkar väl heller inte?

Är jag rätt ute, eller något jag missförstått?
Nja, en skillnad där är att du kan dela dina HD-kanaler via en softcam typ OScam,
men varje klient måste ha en Alex som hämtar koder från OScam och matar dem till en:
Boxergodkänd CA-modul i en/ett TV-,TV-kort- eller Digitalbox med CA-plats... eller
Boxergodkänd digitalbox

Alt Att du delar ditt kort i en SmartWi eller liknande och har smartwi-klientkort i någon av alternativen ovanför....

TV via fiber är väl än värre eftersom alla operatörer har sin egen standard, du måste titta i deras digitalbox, inget annat funkar....