Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 23 av 23

Ämne: Pairing hos comhem

  1. #21
    Seniormedlem Stickans avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    789
    Tackad
    15 gånger
    Tack! Skall jobba vidare med detta kanske i morgon eller övermorgon.


    Idag, onsdag, har jag inte kommit någonvart. CD går att dela ut, men det har jag ingen användning för. Däremot ör det tvärstopp med CH. Jag tror jag ger upp, får väl sätta ut en annons på Blocket eller liknande.....
    Senast redigerad av Stickan den 2016-01-06 klockan 17:02.

  2. #22
    Seniormedlem Stickans avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    789
    Tackad
    15 gånger
    Torsdag:
    Idag fick jag min nya CH CI+ cam och när jag pairade kortet med den så funkar delningen. Dvs klientkort in i satboxens kortläsare och jag får avkodning av sd-kanaler och SVT HD som ingår i mitt abonnemang. Inte Eurosport 1 HD. Men det var heller inte väntat. Men NRK1 och DR1 och det var önskemålet.

    Min gamla CAM har blivit litet defekt när jag haft den i Vu-boxen, och det måste vara det som var anledningen till mitt problem. Tack för alla goda råd! Jag har lärt mig en hel del av er.

  3. #23
    Seniormedlem Stickans avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    789
    Tackad
    15 gånger
    Litet smolk i bägaren trots allt. Jag får bara ett av klientkorten att fungera. Jag förstår inte detta.Jag har ju laddat dem i masterenheten efter varandra. Måste väl vara något fel på den ena. Dvs den som proggades som nummer två. Litet trist.

    - - - - - -

    Fast båda klientkorten fungerar om jag delar ut ett CD-kort. Så det är nog inte fel på kort nr 2 utan något annat som jag inte begriper....

    Rättelse: Båda klientkorten funkar med CD men endast det ena med CH.

    - - - - - - -

    Man får inte ge sig. Nu har jag fått igång båda korten med CH. Vet inte vad det beror på. Jag bootade om boxen och kanske var det detta som behövdes. Märkligt, men nu är jag nöjd.
    Senast redigerad av Stickan den 2016-01-10 klockan 18:14. Anledning: eftertanke

Liknande ämnen

  1. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-11-13, 19:08
  2. ComHem pairing
    Av Mango i forum Com Hem
    Svar: 96
    Senaste inlägg: 2009-12-29, 10:37
  3. Pairing
    Av guruman i forum Canal Digital
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-11-07, 13:37

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss