Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: Bildproblem Solo2 med CI+

  1. #1

    Question Bildproblem Solo2 med CI+

    Kör senaste Black Hole image så att det funkar med CI+ modulen. Däremot har jag problem med störningar på vissa HD kanaler, TV3, Kanal 9, History, H2 mm, blir alldeles pixelerade och ljudet bryter precis som om man har dålig mottagning. Nu hade jag Antennexperten här idag och justerade så nu är den 99% signalstyrka på samtliga kanaler men detta problem kvarstår.
    Någon som har erfarenhet och kan hjälpa mig?

  2. #2
    Seniormedlem Jicaralas avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    291
    Tackad
    24 gånger
    Citat Ursprungligen postat av TheSwede1970 Visa inlägg
    Kör senaste Black Hole image så att det funkar med CI+ modulen. Däremot har jag problem med störningar på vissa HD kanaler, TV3, Kanal 9, History, H2 mm, blir alldeles pixelerade och ljudet bryter precis som om man har dålig mottagning. Nu hade jag Antennexperten här idag och justerade så nu är den 99% signalstyrka på samtliga kanaler men detta problem kvarstår.
    Någon som har erfarenhet och kan hjälpa mig?
    Har läst något här på forumet om någon inställning i CI+ menyn som ska heta typ "High Bitrate" eller liknande och att den inställningen ska lösa problemet.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Jicarala Visa inlägg
    Har läst något här på forumet om någon inställning i CI+ menyn som ska heta typ "High Bitrate" eller liknande och att den inställningen ska lösa problemet.
    Ok jag får leta upp det inlägget tror jag.... tack för tipset.

  4. #4
    Ja och så "svärord" enkelt var det att fixa! Hittade en tråd om detta men den var från 2012, så jag kollade på CI inställningarna och det var bara att aktivera High Bitrate sedan funkade det kanon.

  5. #5
    Seniormedlem Jicaralas avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    291
    Tackad
    24 gånger
    Citat Ursprungligen postat av TheSwede1970 Visa inlägg
    Ok jag får leta upp det inlägget tror jag.... tack för tipset.
    Jaså, fanns det ingen sådan inställning?

    Edit: Såg att du hitta nu

  6. #6
    Tjenis TheSwede1970 och alla andra med .
    Hur får man igång ci+ modulen? har själv köpt en strong ci+ canal digital, som jag ej får igång.
    Min setup: Vu+ solo2 med Blackhole3.01c, Mgcamd1.38+Oscam-svn11179. (har även testat med VTI v9 med)
    Har ringt CanalDigital och aktiverat modulen, låtit boxen stå på i flera dagar på lite olika HD-kanaler från cmore.
    Det enda som händer är meddelande från CI: Kein zugang nicht aktiviert (statuscode 1, eller 4 beroende på kanal) Är inte modulen aktiverad iaf, eller vad?
    Behöver jag lägga in någon speciell info i boxen för att det ska funka?
    Ska jag ha någon speciell cam på eller ska det fungera oavsett vad man kör för cam, eller ska boxen stå på common interface?
    Skulle bli väldigt glad över all hjälp för att få igång detta.
    Törs inte ringa C.D igen heller ifall dom börjar fråga en massa om vad jag har för box m.m (vad säger jag då)
    Som ni förstår så är jag inte jätteduktig på confar osv så jag tar tacksamt emot en beskriving, skriven till en riktig superNOOB :-p
    Tack på förhand

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    och kortet funkar i en org box och har du valt i ska va något med mg_fg och b 06
    Senast redigerad av jo1 den 2015-12-11 klockan 23:35.

  8. #8
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Du behöver ingen konf & ingen cam, CI+ modulen är ju din cam. Bara stoppa in den så ska du få bild. Kör själv med en Solo2 & OpenPli -> bild direkt.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2009
    Inlägg
    132
    Tackad
    5 gånger
    Skicka ordet Link + kortnummer med mellanslag till 71027 och ställ boxen på kanalplats 7 "Sjuan"
    Tryck blå knapp och välj common interface tryck ok
    Vänta tills bild kommer

  10. #10
    Har testat både openpli och skickat signal nu utan positivt resultat, och ja, kortet funkar om jag kör det med softcam, så jag antar att det är nått med strongs ci+ modul som inte lirar riktigt med vu´n. Får försöka aktivera skiten i nån annan box först å se sen då.
    Åt er som det funkar, vad har ni för ci+ moduler?
    Tack för hjälpen iaf.

Liknande ämnen

  1. Bildproblem vid kanalbyte
    Av snabeln i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-10-07, 19:54
  2. bildproblem
    Av satellitfinnen i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-03-04, 21:41
  3. bildproblem
    Av satellitfinnen i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-02-05, 19:28
  4. bildproblem
    Av satellitfinnen i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-01-20, 22:43
  5. Bildproblem på VH1
    Av hnhl i forum Boxer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-09-12, 12:58

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss