Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 25

Ämne: ComHem CI+ i Duo2?

  1. #1
    Seniormedlem Stickans avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    789
    Tackad
    15 gånger

    ComHem CI+ i Duo2?

    Jag har haft en ComHem CI+ i min Vu+Duo2 och det har funkat alldeles utmärkt med t ex BH och openATV img. Men helt plötsligt började boxen låsa sig och nu hittar den inte CH-modulen. Däremot andra CI moduler typ Matrix CAM m fl. Funderar på att köpa en ny CI+ för att få igång ComHem i boxen igen. Någon som har erfarenhet i ämnet?

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2012
    Inlägg
    180
    Tackad
    21 gånger
    Jag har Comhem CI+ i min Duo2 och alla HD-kanaler fungerar. Dock har inte CI+ mjukvaran stöd för text (Kanske är fixat i nyare versioner av VTi?). Text fungerar på alla kanaler som inte är pairade (tex SD versionerna).

  3. #3
    Seniormedlem Stickans avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    789
    Tackad
    15 gånger
    Kör du "ren" VTi eller via multiboot? Jag kör BlackHole multiboot. Kanske därför det stökade till sig. Min CI+ modul verkar ha fått fnatt. För köpa en ny hos Kjell&Co.

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2012
    Inlägg
    180
    Tackad
    21 gånger
    Jag kör ren VTi. Jag har också en ComHem-modul som slutat fungera. Den tappar kontakten med den var 10e sekund. Bytte ut den och allt fungerade efter det.

  5. #5
    Seniormedlem Stickans avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    789
    Tackad
    15 gånger
    Ok, hur länge har den nya modulen funkat?

    Min funkar bara i en av fyra TV-apparater. Dvs i en JVC, men inte i tre Philips-TV, vilket den gjorde tidigare.

  6. #6
    Färsking
    Reg.datum
    Aug 2014
    Inlägg
    20
    Tackad
    1 gånger
    Fick du fen första CI+ från comhem? Köpte du nr 2 någon annanstans? Jag tänker köpa hos Kjell&Co imorgon. Litet billigare än från comhem.

    Skickat från min Elephone P8000 via Tapatalk

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2012
    Inlägg
    180
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Stickan Visa inlägg
    Ok, hur länge har den nya modulen funkat?
    Kört med den sedan Maj.

    Citat Ursprungligen postat av frosthans42 Visa inlägg
    Fick du fen första CI+ från comhem? Köpte du nr 2 någon annanstans? Jag tänker köpa hos Kjell&Co imorgon. Litet billigare än från comhem.
    Köpte båda på Elgiganten. Den första som inte fungerar i Vu+:en fungerar i min LG-tv. Den nya jag köpte hade en äldre version (R1.2) och den gamla hade R2.0. MEN R1.2 har en nyare mjukvara enligt CA-Informationen. Vet inte om det spelar någon roll. Det som är bra med Elgiganten är 30 dagars öppet köp även vid bruten förpackning. Skulle det inte fungera är det bara lämna tillbaka. Kjell&Co är väl lite mer stränga på att det ska vara obruten förpackning.
    Senast redigerad av Drejjmit den 2015-12-14 klockan 01:44.

  8. #8
    Färsking
    Reg.datum
    Aug 2014
    Inlägg
    20
    Tackad
    1 gånger
    Ok, då blir det Elgiganten.

    Skickat från min Elephone P8000 via Tapatalk

  9. #9
    Färsking
    Reg.datum
    Aug 2014
    Inlägg
    20
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av frosthans42 Visa inlägg
    Ok, då blir det Elgiganten.

    Skickat från min Elephone P8000 via Tapatalk
    Min är 2.0 så jag får se upp så att jag får en 1.2
    Citat Ursprungligen postat av Drejjmit Visa inlägg
    Kört med den sedan Maj.


    Köpte båda på Elgiganten. Den första som inte fungerar i Vu+:en fungerar i min LG-tv. Den nya jag köpte hade en äldre version (R1.2) och den gamla hade R2.0. MEN R1.2 har en nyare mjukvara enligt CA-Informationen. Vet inte om det spelar någon roll. Det som är bra med Elgiganten är 30 dagars öppet köp även vid bruten förpackning. Skulle det inte fungera är det bara lämna tillbaka. Kjell&Co är väl lite mer stränga på att det ska vara obruten förpackning.

    Skickat från min Elephone P8000 via Tapatalk

  10. #10
    Seniormedlem Stickans avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    789
    Tackad
    15 gånger
    CA-Informationen.?? Var hittar du denna info? Jag fick en 2.0 när jag handlade på Elgiganten. Får inte till det med den. Dock funkar den i mina TV-apparater.

Liknande ämnen

  1. Duo2
    Av tobi i forum Vu+
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2015-10-24, 08:58
  2. Duo2 LCD
    Av Hallon i forum Vu+
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-10-22, 17:58
  3. vu+duo2 och t2
    Av Classeswe i forum Vu+
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2014-11-24, 14:10
  4. VU+ Duo2
    Av Bluto i forum Vu+
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-09-28, 12:26

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss