Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: 500 oops

  1. #1

    500 oops

    Jag har fått problem med 2 boxar 800se clone comhem. Båda kör openpli 4 och servern kör 2.1.
    Serverboxen funkar som den ska men ingen av de andra går att komma åt genom ftp. Detta meddelande får jag från båda boxarna: 500 OOPS: vsftpd: not found: directory given in 'secure_chroot_dir':/var/share/empty

    Jag har flashat om båda boxarna och då funkar det 1-2 dagar innan det blir så här igen. Det enda som funkar är de fria kanalerna...

    Någon som har något förslag?

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 059
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Varför FTP ??? (File Transfer Protocol), vad för filer ska du skicka emellan boxarna ? Ska du administrera så är det telnet eller ssh som du ska använda. FTP användes ENBART vid filkopiering mellan boxarna.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Jag är lite noob så har aldrig använt de program du nämner. Jag har alltid löst problem genom ftp

  4. #4
    Så du ville bara kommentera att jag använder ftp?

  5. #5
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 059
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Vilka problem ?? Du gör ALLT mha telnet & ssh. Kanske dags att lära sig de verktygen + linux.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  6. #6
    Ok.
    Tack för hjälpen

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2013
    Inlägg
    220
    Tackad
    16 gånger
    Kolla efter och stäng av automatiska uppdateringar. Om det nu händer efter ett tag varje gång, och du inte gör något själv, som återställning av inställningar. Mindre sannolikt är kanske att boxarna är öppna mot nätet och blir hackade.

    http://forums.openpli.org/topic/3929...varshareempty/

Liknande ämnen

  1. oops
    Av negotiator i forum Boxer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-11-17, 14:03
  2. Newbie :oops:
    Av ThreeX i forum Com Hem
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2003-03-09, 20:53

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss