Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: 6 stycken Quad LNB

  1. #1

    6 stycken Quad LNB

    Hej

    Har en problem om det är någon kan hjälpa mig . Har en jobbig släkting som efter flera år gratis trixande på motor parabol , har jag tvingat denna att investera i en T90 med 6 stycken Inverto Black Ultra Quad är tanken .

    Eftersom borgarna behagar sig vilja köra tre stycken boxar ( vardagsrum , sovrum och biorum ) , behöver jag hjälp med att välja switch .
    Tänkte köra med Spaun men hittar bara 2/1 med stycken 4/1 per box ( finns inte mycket på engelska ) .

    Finns det någon mer kompakt Spaun switch som man kan koppla in som tidigare sagt 6 stycken quad ingångar ( eller 8 för att framtids säkra ) och med 4 utgångar ?

    Eller finns det någon bättre förslag ?

    Tack i förhand

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Dreamboxar skall visst föredra SPAUNs switchar. Jag har provat en hel andra mottagartillverkare och switchar med åtta eller fler ingångar utan problem så är det inte dreambox prova de billigaste du hittar (:-)). Viktigast är att försöka skydda de från vädret.

  3. #3
    Drembox är inblandad i denna lösning , så för att slippa krångel är jag ute efter Spaun lösningen om möjligt

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Känns som om det blir billigare att investera i nya mottagare än eventuella specialswitchar från SPAUN.

    Det råkar inte gå att stoppa in fler tunrar i mottagarna? Då hade du kunnat ha tre satelliter per tuner. Det finns en hel del trådar om externa tunrar på DB-sidan. Någon som har DB kan säkert hjälpa dig rätt.

  5. #5
    Färsking
    Reg.datum
    Jul 2015
    Inlägg
    28
    Tackad
    2 gånger
    https://www.satshop.tv/EMP-Centauri-...lais-8-1PCP-W2

    Den tror jag kan fylla dina behov.

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Kom att tänka på det att det finns också SPAUN 1.1-switchar som kopplas mellan mottagaren och den vanliga DISEqC-switchen. Då är det möjligt att ansluta 16 eller till och med 32 LNB till en mottagare. Googla lite på spaun diseqc 1.1; kan vara att du bara hittar sidor på tyska.

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2009
    Inlägg
    296
    Tackad
    31 gånger
    Rekomenderar Multiswitch när det är så många LNB, denna kan du ha 6st Quattro LNB och upp till 12st användare.

    https://www.satshop.tv/EMP-Multiswit...ne-MS25-12-PIU
    1x Vu+duo 4K SE 2xS2 2xT2 4TB HDD OpenPli 8.0
    1x Vu+ duo2 4xS2 2TB HDD
    OpenPLi 7.2
    1x DM8000HD 2xS2 1xT 1xTriple S2/C/T2, DVD, 3TB HDD, RG
    B-Display, OpenPLi 8.0
    2x DM800SE, OpenPLi 4.0
    1x DM500HD, OpenPLi 4.0
    1x Vu+Zero, OpenPLi 7.2

  8. #8
    Tack för eran svar .
    Då lutar det år MP-Centauri S (P.168-W) DiSEqC Relais 8/1PCP-W2 som det föreslogs här i tråden ,
    men är EMP likvärdig Spaun och lirar med dem flesta boxar även dreambox ?

Liknande ämnen

  1. Gigablue HD 800 QUAD HDTV
    Av nbbilal i forum Övriga mottagare
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2015-08-16, 22:06
  2. Maximum pro 40 quad lnb
    Av Biasse i forum Vu+
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2013-09-03, 01:50
  3. Gigablue 800HD QUAD
    Av Lizzard i forum Övriga mottagare
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2013-08-29, 10:14

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss