Har ett NAS med massa musik som är utdelat som en NFS-share.
Dit kan jag browsa och spela upp MP3-filer från min box, inga problem. Även hela mappar går att ladda.
Jag kör OpenPli 3.0 utan några speciella plugins och har en äldre DM800.

Men...nu ville jag göra en playlist med lite utvalda låtar. Visst, det går att göra detta med fjärren och sitta och peka ut varje fil och sen spara undan sin playlist (som tydligen blir i e2pls-format). Det funkar. Men det är väldigt drygt och tidsödande....

Så...då sätter jag mig framför datorn och använder VLC eller gamla hederliga Winamp för att där skapa playlists som jag sen sparar undan i ett eget bibliotek på samma NAS. Det finns lite olika format att välja på som .pls, .m3u och .m3u8.
De två förra ser jag direkt i boxen och kan även välja dem och det som finns i listan kan jag också se på skärmen. Men det är lögn att spela upp nåt, jag ser visserligen att gröna play-pilen tänds men det låter inget och tidsangivelsen står hela tiden på 0:00! Wtf?

Nu har jag skapat dessa playlists mot en specifik bokstav på min PC men även om jag gör samma sak direkt mot sharet så blir det samma sak. Och mediaspelaren ser ju filerna??
Finns det någon enkel editor som kan spara i e2pls-format? Det tror jag skulle lösa problemet.
Eller gör jag nåt annat, grundläggande fel?