Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Möjligheter för kortdelning med Boxer och DVB-T2 och CI+?

Trådad visning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1

    Question Möjligheter för kortdelning med Boxer och DVB-T2 och CI+?

    Har läst en hel del trådar här om hur DVB-T2 kommer behövas för att kunna se alla kodade kanaler i Boxers utbud i marknätet from 2017. Samtidigt kommer det krävas MPEG4-stöd, fast detta verkar ju gå lite hand i hand med DVB-T2?

    Nu i dagarna har jag fått för mig att skaffa ett boxer-abonnemang som ska delas till två tv-apparater som är placerade relativt långt ifrån varandra. Jag har läst en del skriverier om CI+, men jag har inget riktigt grepp om hur det ev. begränsar delning av kort.

    Kommer det på nåt sätt vara möjligt att dela ett kort mellan två tv-apparater om jag skaffar två st ex av en digitalbox (t.ex. Miraclebox) med stöd för DVB-T2, MPEG4 och CI+? Det finns ju såna boxar ute med stöd för dessa saker.

    (I detta fall är förresten avståndet mellan tv-apparaterna inte kort nog för att använda en trådlös lösning som t.ex. SmartWi)

    Vad är möjligt? Vad är inte möjligt? Själv tänkte jag att kortdelandet kanske kunde ske över TCP/IP mellan apparaterna.
    Senast redigerad av lighten-up den 2016-01-06 klockan 04:56.

Liknande ämnen

  1. boxer och kortdelning
    Av ixxa i forum Boxer
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2012-04-15, 00:15
  2. Status på Boxer och kortdelning.
    Av PsyDuck i forum Boxer
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-03-31, 21:33
  3. Vilka möjligheter
    Av Bommy i forum Com Hem
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-03-19, 13:55
  4. Vilka möjligheter med Dreambox 500-T?
    Av kalle2345 i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-07-29, 17:59
  5. [LÖST] vad finns det för möjligheter???
    Av [KC]magic i forum Com Hem
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-03-20, 16:23

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss