Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

mne: Helt ny p detta, Behver hjlp med att f igng det!

Helt ny p detta, Behver hjlp med att f igng det!

Hej!

Jag kom ver en dreambox dm 800hd se sim2.10 wifi internal DVB-C cable fr en billig peng!

Meningen va att mina frldrar skulle f den till sitt hushll, Dom har Telias bredbands tv.
    Dreamboxen skulle dom ha p sitt rum p vervningen,
    Router str p nedervningen i ett rum och skickar tv signalen trdls via en wifi modul med WPS funktion till en likadan modul som str bredvid deras HD box frn telia som r inkopplad i tv:en. Hd-boxen till tv:en r en motorola vip1003.

Helt ny p detta med dreambox och linux,
    P dreamboxen fr jag kontakt med deras wifi frn routern men sen kommer jag inte lngre
    Som jag fattar det ska man trycka in dreamboxens ip i webblsaren p datorn, Detta har gjort men den hittar inte dennaa ip!

Kan ngon frklara fr mig hur jag ska f igng tv:en p vervningen via dreamboxen.
    Eller finns det ngon manual p svenska som beskriver hela proceduren?

Tack p frhand!

Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlgg
    1 454
    Tackad
    74 gnger
    Du kan inte anvnda en DVB-C mottagare till IP-TV.
    OSCam "special" (kortlsare Omnikey Cardman 3021), Media Portal 1.21 modifierad fr NIT (2xTBS6981).

Inte alls? Inte till ngot?
    Vad ska jag ha fr box d som funkar till detta?

Kan jag koppla in den vanliga antennkabeln i vgguttaget d? Borde man kunna se dom "Fria" kanalerna?

Mvh
    Senast redigerad av Dream84 den 2016-01-08 klockan 10:47.

Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlgg
    7 024
    Tackad
    301 gnger
    Hmmmm.

DVB-C r ENBART fr kabel-TV, DVB-T r fr Robert-kanalerna och DVB-S(S2) r fr satellit. IPTV -> nono
    VVSMF (VgaVgraSmMjukaFnster)
    Linux rules!

VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlgg
    154
    Tackad
    7 gnger
    Citat Ursprungligen postat av Dream84 Visa inlgg
    Inte alls? Inte till ngot?
    Vad ska jag ha fr box d som funkar till detta?

Kan jag koppla in den vanliga antennkabeln i vgguttaget d? Borde man kunna se dom "Fria" kanalerna?

Mvh
    Nr det gller IPTV finns, vad jag vet ingen allmn standard n, alla operatrer kr med egna lsningar, egna boxar och r skert jtteglada fr all ny utrustning de fr slja.
    Sjlv skulle jag vervga IPTV om man kunde kika i mobilen, i datorn eller genom KODI eller (valfri) digitalbox.
    Men operatrerna drar r andra hllet, lser en till deras egna, ganska lessamma boxar, det r trkigt, det skulle kunna bli s kul.

Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Inlgg
    2 522
    Tackad
    53 gnger
    Dream84, nej du det gr inte.

Det finns standarder fr IPTV, mjukvarukryptering och allt det dr, men n s lnge s kr dom flesta leverantrerna med specifika boxar, egna lsningar s att sga. Du har inget val annat n att anvnda just deras boxar som dom tillhandahller. Och ngon kortdelning fungerar inte vad jag vet, tror inte ens att ngra IPTV lsningar kr med kort lngre, allt har flyttats in i mjukvaran, iofs inte s konstigt med tanke p att leverantren slipper kort och kostnaderna runt detta. Smidigare att administrera och allt snt.

Men s lge du kan anvnda Telias box, och sedan bygger upp ngot internt fr att transportera TV till andra enheter d gr det bra, det finns ju ven prylar som HDFury som tar bort HDCP skyddet p HDMI och d kan man mata in i andra saker som t.ex. slingbox eller liknande. Men man mste nd anvnda leverantrernas IPTV utrustning fr att ens kunna f in ngra TV-kanaler.
    Senast redigerad av DennisOlof den 2016-01-09 klockan 10:10.

Seniormedlem Larons avatar
    Reg.datum
    Sep 2012
    Inlgg
    166
    Tackad
    19 gnger
    Din box funkar fin med iptv kanaler om du har m3u.file,m3u8 och userbouquet.

Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlgg
    1 575
    Tackad
    76 gnger
    Citat Ursprungligen postat av Laron Visa inlgg
    Din box funkar fin med iptv kanaler om du har m3u.file,m3u8 och userbouquet.
    Bra, kan du ordna en userb. med fungerande svenska kanaler till mig?
    Senast redigerad av ricki den 2016-01-09 klockan 10:46.

ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlgg
    5 754
    Tackad
    87 gnger
    LS REGLERNA! Detta r samma sak som att efterfrga cardsharing-grupp. Varning utdelad!
    Alla frgor/problem som ni har angende servern kan ni stlla till mig via pm. vriga frgor ska stllas i forumet under respektive avdelning.

Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlgg
    1 575
    Tackad
    76 gnger
    Aj d, tnkte inte s lngt att det kunde vara frbjudet, fr lsa reglerna var gng man svarar p ngot.
    Senast redigerad av ricki den 2016-01-09 klockan 12:04.

Liknande mnen

1. Svar: 7
    Senaste inlgg: 2012-04-01, 23:19
  2. helt ny, behver hjlp.
    Av kaninballen i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlgg: 2010-07-15, 00:49
  3. Helt grn, behver hjlp!
    Av Stanislav i forum Canal Digital
    Svar: 6
    Senaste inlgg: 2005-01-20, 12:10
  4. [LST] Behver hjlp och f igng mitt..:
    Av peter.persson81 i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlgg: 2003-08-20, 15:18

Taggar fr det hr mnet

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •  
std oss
ComHit.net r en ideell sidan som drivs helt utan reklamintkter, detta fr att du som anvndare ska slippa all strande reklam och diskutera de saker du r intresserad av.
Skulle man dremot knna att man vill donera en slant fr att hjlpa ComHit.net att bli bttre r ni vlkomna att donera via lnken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Flj oss