Inte alls? Inte till något?
Vad ska jag ha för box då som funkar till detta?
Kan jag koppla in den vanliga antennkabeln i vägguttaget då? Borde man kunna se dom "Fria" kanalerna?
Mvh
Inte alls? Inte till något?
Vad ska jag ha för box då som funkar till detta?
Kan jag koppla in den vanliga antennkabeln i vägguttaget då? Borde man kunna se dom "Fria" kanalerna?
Mvh
Senast redigerad av Dream84 den 2016-01-08 klockan 10:47.
Hmmmm.
DVB-C är ENBART för kabel-TV, DVB-T är för Robert-kanalerna och DVB-S(S2) är för satellit. IPTV -> nono
VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
Linux rules!
VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero
När det gäller IPTV finns, vad jag vet ingen allmän standard än, alla operatörer kör med egna lösningar, egna boxar och är säkert jätteglada för all ny utrustning de får sälja.
Själv skulle jag överväga IPTV om man kunde kika i mobilen, i datorn eller genom KODI eller (valfri) digitalbox.
Men operatörerna drar år andra hållet, låser en till deras egna, ganska lessamma boxar, det är tråkigt, det skulle kunna bli så kul.
Dream84, nej du det går inte.
Det finns standarder för IPTV, mjukvarukryptering och allt det där, men än så länge så kör dom flesta leverantörerna med specifika boxar, egna lösningar så att säga. Du har inget val annat än att använda just deras boxar som dom tillhandahåller. Och någon kortdelning fungerar inte vad jag vet, tror inte ens att några IPTV lösningar kör med kort längre, allt har flyttats in i mjukvaran, iofs inte så konstigt med tanke på att leverantören slipper kort och kostnaderna runt detta. Smidigare att administrera och allt sånt.
Men så läge du kan använda Telias box, och sedan bygger upp något internt för att transportera TV till andra enheter då går det bra, det finns ju även prylar som HDFury som tar bort HDCP skyddet på HDMI och då kan man mata in i andra saker som t.ex. slingbox eller liknande. Men man måste ändå använda leverantörernas IPTV utrustning för att ens kunna få in några TV-kanaler.
Senast redigerad av DennisOlof den 2016-01-09 klockan 10:10.
Din box funkar fin med iptv kanaler om du har m3u.file,m3u8 och userbouquet.
LÄS REGLERNA! Detta är samma sak som att efterfråga cardsharing-grupp. Varning utdelad!
Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.
Aj då, tänkte inte så långt att det kunde vara förbjudet, får läsa reglerna var gång man svarar på något.
Senast redigerad av ricki den 2016-01-09 klockan 12:04.