Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Info i kanallistan funkar dåligt.

  1. #1
    Seniormedlem BenkeBuss avatar
    Reg.datum
    Feb 2003
    Inlägg
    387
    Tackad
    2 gånger

    Info i kanallistan funkar dåligt.

    Jag har alltid haft problem med info i kanallistan...
    Nu kör jag med OpenPil 4 den är lite bättre än de image jag provar förut. Men fungerar inte riktigt bra.
    Finns det något sätt att få det att fungera bra?
    Senast redigerad av BenkeBus den 2016-01-20 klockan 22:08.
    Debian med NewCs
    DM8000HD Gemini2/DM100 med mgcamd
    HTPC 4 core Win7/Yamaha RX-V1400
    Ford 34 Hotrod 3W cupe
    Chev LS1 BDS 871 BLOWER POWER

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2013
    Inlägg
    220
    Tackad
    16 gånger
    Nu vet jag inte vad "riktigt bra" betyder. Men sätt en 5min-timer på transponder 10934 V för CD och 11862 V för Via (exempelvis Nickelodeon och Viasat Motor) varje natt så bör det fungera så bra som möjligt för den EPG-typen. Annars får du köra XMLTV istället.

  3. #3
    Färsking
    Reg.datum
    Dec 2012
    Inlägg
    29
    Tackad
    3 gånger
    Det jag tycker fungerar bäst är att köra EPGRefresh pluginet (finns att ladda ner i plugin menyn) sen ställer jag den att köra 10 minuter på Motors TV och 10 minuter på Viasat Motor varje natt.
    Körde med 5 minuter förut men inte alltid som EPG:n blev uppdaterad för mig då, med 10 minuter på varje kanal fungerar det klockrent!

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2013
    Inlägg
    220
    Tackad
    16 gånger
    Ok, ändra mitt tips till 10 min istället Gör EPGRefresh något annat än bara sätta timer? Annars förstår jag inte varför man inte lika gärna kan göra det manuellt. Motors TV finns inte längre.

  5. #5
    Färsking
    Reg.datum
    Dec 2012
    Inlägg
    29
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av macuser Visa inlägg
    Ok, ändra mitt tips till 10 min istället Gör EPGRefresh något annat än bara sätta timer? Annars förstår jag inte varför man inte lika gärna kan göra det manuellt. Motors TV finns inte längre.
    Nja, den gör väl egentligen ingenting annat än att gå till den kanal du väljer, så det fungerar säkert lika bra med en vanlig timer på repeat om man så vill. Det går att göra lite fler saker med EPGRefresh också, som exempelvis att spara ner EPG-data i en separat fil, vänta tills boxen blir "ledig" (kan nödvändigt om man bara har en tuner) osv. Men ja, en vanlig timer fungerar säkert lika bra!

    Motors TV finns fortfarande i mitt ComHem utbud i alla fall

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2013
    Inlägg
    220
    Tackad
    16 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Traxzl Visa inlägg
    vänta tills boxen blir "ledig" (kan nödvändigt om man bara har en tuner)
    Jag hade annars uppskattat om den kunde override och växla ändå.
    Citat Ursprungligen postat av Traxzl Visa inlägg
    Motors TV finns fortfarande i mitt ComHem utbud i alla fall
    Fast EPG:n ligger väl på mux 354 på ComHem, t.ex. Via Motor. Motors TV finns ju kvar på CD också, fast i HD och annan transponder. Men du kanske bara skojade.

  7. #7
    Färsking
    Reg.datum
    Dec 2012
    Inlägg
    29
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av macuser Visa inlägg
    Jag hade annars uppskattat om den kunde override och växla ändå.
    Finns en inställning som tvingar den att utföra refreshen även om boxen är igång också.
    Citat Ursprungligen postat av macuser Visa inlägg
    Fast EPG:n ligger väl på mux 354 på ComHem, t.ex. Via Motor. Motors TV finns ju kvar på CD också, fast i HD och annan transponder. Men du kanske bara skojade.
    Jag har faktiskt ingen aning vilken frekvens det ligger på. Bara läst massa olika trådar och posts där det rekommenderats att köra på Viasat Motor och Motors TV, så har inte direkt funderat något mer på det Får visserligen bara 2-3 dagars EPG, vet inte om det går att göra på något sätt så man kan få ännu mer.

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2010
    Inlägg
    431
    Tackad
    35 gånger
    Jag har skippat epgrefresh och använder enigma2-plugin-extensions-epgimport och Rytec Sweden XMLTV som källa. Dock vet jag inte om den är specifikt för VU+ med VTI image. Funkar i alla fall betydligt bättre och det går att ställa in automatiska uppdateringar utan att fippla med timer.

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    291
    Tackad
    25 gånger
    Citat Ursprungligen postat av micklarn Visa inlägg
    Jag har skippat epgrefresh och använder enigma2-plugin-extensions-epgimport och Rytec Sweden XMLTV som källa. Dock vet jag inte om den är specifikt för VU+ med VTI image. Funkar i alla fall betydligt bättre och det går att ställa in automatiska uppdateringar utan att fippla med timer.
    Använder den till vuo+duo2 med open pli. Där uppdateras epg även till 19.2 och 28,2.

  10. #10
    Färsking
    Reg.datum
    Dec 2012
    Inlägg
    29
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av micklarn Visa inlägg
    Jag har skippat epgrefresh och använder enigma2-plugin-extensions-epgimport och Rytec Sweden XMLTV som källa. Dock vet jag inte om den är specifikt för VU+ med VTI image. Funkar i alla fall betydligt bättre och det går att ställa in automatiska uppdateringar utan att fippla med timer.
    Citat Ursprungligen postat av lus Visa inlägg
    Använder den till vuo+duo2 med open pli. Där uppdateras epg även till 19.2 och 28,2.
    Hm, låter intressant. Kan dock inte hitta exakt det pluginet i min DM800 med OpenPli 4. Någon av dessa som jag kanske ska köra med istället? Känns som att xmltvimport-rytec låter rätt :)
    enigma2-plugin-extensions-epgimportfilter -- (EPGImport Filter)
    enigma2-plugin-extensions-xmltvimport -- (Imports xmltv files into the EPG cache of enigma2)
    enigma2-plugin-extensions-xmltvimport-rytec -- (Rytec's sources and channels for the XMLTV importer)

    Edit: Verkar som att jag måste installera både xmltvimport och xmltvimport-rytec ^^ Testar mig fram lite så märker jag väl om det fungerar :)
    Edit2: Fungerar skit bra ju! 5-6 dagars full EPG :) Ska ta och installera epgimportfilter också så den inte behöver processa EPG för kanaler jag inte har/använder. Tackar för tipset om detta.. nu blir det att avinstallera EPGRefresh då den inte behövs:)
    Senast redigerad av Traxzl den 2016-01-22 klockan 00:49.

Liknande ämnen

  1. Dåligt ljud HD-kanaler
    Av pht i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2014-12-25, 18:40
  2. [LÖST] SNR 85% bra eller dåligt?
    Av lorden_vif i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-12-16, 12:34
  3. AC3 dåligt ljud
    Av sherman66 i forum Dreambox
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-11-26, 22:29
  4. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-02-04, 19:47

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss