Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 26

Ämne: Tvheadend med 1 tuner

  1. #11
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Fwa Visa inlägg
    Jo men Kanalerna kan gå under samma "channel tagg" eller "pakage" i TVheadend server så att alla kanaler från olika transponder går in i en och samma "channel tagg" så att du genom tvheadend klienten kan nå i den "taggen"
    Jo, men du måste ändå ha en tuner per transponder om du vill kunna titta på kanaler från flera transpondrar samtidigt.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  2. #12
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2013
    Inlägg
    375
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Jo, men du måste ändå ha en tuner per transponder om du vill kunna titta på kanaler från flera transpondrar samtidigt.
    Tack för alla svar.

  3. #13
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2013
    Inlägg
    375
    Tackad
    2 gånger
    Försöker fortfarande fatta hur man ska kunna strema fria kanalerna utanför nätverket.Hoppas på att nån kan hjälpa.

  4. #14
    Färsking
    Reg.datum
    May 2010
    Inlägg
    26
    Tackad
    1 gånger
    Du måste då öppna portarna 9981:9982 i routern och peka dom mot tvheadend servern. Sedan är det bara att connecta mot ditt ip:9981 med tvhclient, vlc el liknande

  5. #15
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2013
    Inlägg
    375
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av anteisr Visa inlägg
    Du måste då öppna portarna 9981:9982 i routern och peka dom mot tvheadend servern. Sedan är det bara att connecta mot ditt ip:9981 med tvhclient, vlc el liknande
    Tack för ditt svar.Jag har har öppnat port 9981:9982 i routern.Säg att jag vill strema kanal1 kanal2 kanal3.Säg att min ip är 86.34.44.44 och jag skriver 86.34.44.44:9981 hur ska jag göra med andra kanalerna.Kanske är dålig på att förklara så jag hoppas att du fattar.Exempel ska jag skriva min iport:kanalens namn ??

  6. #16
    Färsking
    Reg.datum
    May 2010
    Inlägg
    26
    Tackad
    1 gånger
    Du skriver adressen:9981 i en webbläsare. Då kommer du till tvheadends webbgränssnitt och kan välja vilken kanal du vill förutsatt att du har den i ditt utbudoch öppna strömmen med vlc eller annan spelare. Använder du tel el platta så använd appen tvhclient.

  7. #17
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    273
    Tackad
    17 gånger
    Öppna tvheadendip:9981/playlist lokalt på din dator så får du en m3u fil som du kan editera mot ditt externa ip om du öppnat port i router sen

  8. #18
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2013
    Inlägg
    375
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Jönke Visa inlägg
    Öppna tvheadendip:9981/playlist lokalt på din dator så får du en m3u fil som du kan editera mot ditt externa ip om du öppnat port i router sen
    Bästa svaret någonsin.Tack för denna information.

  9. #19
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2013
    Inlägg
    375
    Tackad
    2 gånger
    Nu har jag efter sån lång tid testat på hotbird och fick fram fria kanalerna att funka.Det tråkiga är att bara en kompis kunde titta på kanalerna.Jag vet inte om det finns nåt annat sätt så att flera kompisar kan titta samtidigt på olika kanaler.Nu när man har fått igång fria kanalerna skulle det vara soft om man kunde få igång kodade kanalerna oxå.Nån som vet om hur jag kan köra c klient.Tacksam för alla svar.

  10. #20
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    187
    Tackad
    7 gånger
    Citat Ursprungligen postat av sikerim Visa inlägg
    Nu har jag efter sån lång tid testat på hotbird och fick fram fria kanalerna att funka.Det tråkiga är att bara en kompis kunde titta på kanalerna.Jag vet inte om det finns nåt annat sätt så att flera kompisar kan titta samtidigt på olika kanaler.Nu när man har fått igång fria kanalerna skulle det vara soft om man kunde få igång kodade kanalerna oxå.Nån som vet om hur jag kan köra c klient.Tacksam för alla svar.
    Flera kompisar på samma kanal bör väll fungera? Flera kompisar på olika kanaler behövs fler tuners.

    Tvheadend har inbyggd client som du kan ansluta mot din oscam server genom newcamd protokollet.

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2015-10-19, 11:45
  2. TVHeadend
    Av bjornsson i forum HTPC
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2015-02-27, 16:16
  3. Svar: 27
    Senaste inlägg: 2011-10-14, 16:46

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss