Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Märkligt ljud på Tv12

  1. #1

    Märkligt ljud på Tv12

    Jag har den sista månaden haft ett märkligt förvrängt ljud på Tv12, det är bara den kanalen som beter sej konstigt och det hjälper inte att zapa till en annan kanal och tillbaka, det håller på kanske i 5-10 min sen blir ljudet vanligt igen i några minuter för att sen börja igen. Vad kan detta bero på?

    Dm500c, NewCS, MgCamd, Comhem

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 059
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Justera parabolen.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Jag har inte märkt något, originalboxen här. Inget problem med ljudet på några kanaler eller konstig bild.

    Textningen däremot hänger ju inte med på en del kanaler, hamnar ur synk eller blir helt fel. Det förekommer en hel del, på typ discovery, history och andra kanaler.

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmmm.

    Justera parabolen.

    har comhem så ingen parabol

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    har heller inte märk några ljudproblem
    men kör via tv bara då
    kanske någon störning eller så resetat db eller

  6. #6
    En klassiker detta med ljudet, flertal kanaler det uppträder på ibland och alltid högra kanalen och enbart på HD kanler såsom TV4 HD, TV12 HD och ibland TV3 HD och ibland på Eurosport HD....tror personligen att det är nåt mjukvarufel och svårt att tro att dålig signal skulle påverka detta tydligen samma fel på kabelnätet i detta fall comhem.... detta ämne har avhandlats i länken nedan men finns inget att göra nåt åt det vad jag vet.
    http://www.comhit.net/showthread.php...5ligt+ljud+tv3

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    nu är det inte prat om tv12 hd eftersom han har en 500c
    den klarar väl inte hd ??
    eller chevroletgustav ??

  8. #8
    Kan tillägga att jag har inga problem med ljudet på Tv12 i sovrummet och där kör jag direkt från väggen. Så det verkar inte vara fel på signalerna (inga problem i sovrummet), dreamboxen (dom andra kanalerna fungerar) eller tv'n (dom andra kanalerna fungerar). Sänds Tv12 i nått annat format än övriga kanske? Men då borde ju fler än jag med 500c ha problem med ljudet.

  9. #9
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    laban18, flytta boxen och prova i sovrummet där du inte har några problem, funkar allt bra, då är det något med kabel, eller du kanske har för svag signal från TV-uttaget, ser ut som du har kabel-TV och då kan man behöva t.ex. liten förstärkare, televes eller liknande som man kan köpa från kjell. Eller så kanske du har en kabel som är lite skadad eller ?

    Annars har ju en del förut sagt att kraftenheten, när den blir dassig så kan man få alla möjliga problem, men vad vet jag.

    Det enda man kan konstatera är ju att om du provar boxen i sovrummet och du får samma fel där, då är det något med din box. Får man nästan hoppas på för det övriga kan ju vara allt möjligt konstigt.

  10. #10
    Trodde att TV12 bara fanns som HD men ber om ursäkt för jag inte uppmärksammade det...läste väl inte tillräckligt noga,

Liknande ämnen

  1. Märkligt problem
    Av ekke201 i forum Vu+
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-11-25, 18:30
  2. Märkligt problem
    Av Saikare i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2015-10-15, 15:10
  3. TV12 i kanallistan
    Av micklarn i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-04-03, 12:01
  4. Jätte märkligt
    Av BenkeBus i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-05-01, 08:28
  5. Märkligt problem!
    Av Fred i forum Viasat
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2002-12-16, 17:44

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss