Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Bli av med norsk EPG en gång för alla

  1. #1

    Bli av med norsk EPG en gång för alla

    Hej, har sökt och gjort allt som står i dessa trådar men blir inte av med norsk (eller dansk?) epg på mina två boxar.
    Kör 1 x DM500HD med Openatv 4.2 och 1 x DM500HDv2 openatv 4.2. Har svenska som menyspråk och svenska som epgspråk och inget valt som alt 2 etc.
    Kan ej uppdatera dem utan måste isåfall flasha om vilket jag drar mig för då jag vet att det tar tid att få allt som jag vill ha det igen.
    Vad gör jag fel? Eller måste jag flasha om trotsallt med nyare image? Är 5.1 openatv stabil nog? Använder dvblogic för restream och denna kräver openpli, så endast dessa är av intresse.
    Går det att lösa utan att flasha om vore det guld

    Tack på förhand

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Flasha om boxen, det tar bara 10 minuter att återställa allt. Se till att ta backup först på nödvändiga filer (ex. /etc/enigma2). Varför köra med en gammal version, men du kanske fortfarande använder win-95:-≈
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Har det kommit nytt windows??? Kör win95 och det fungerar ju bra...
    Ok får bli till att flasha om då.

  4. #4
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Kanske ett sidospår och inte aktuellt i detta fall men på originalboxen så blir det ibland så att EPGn visas på danska eller norska, dock aldrig finska. Antar att det är något fel i deras system som gör att det blir så, alltså namnet på programmet och även texten. Lite lustigt men så blir det och då har ju jag ändå den box som CD använder sig av. Kan vara bra att veta för dom som också upplevt detta på typ dreambox, det kan alltså bli tillfälliga fel till och från.

    Eh, vem använder Win95 fortfarande, skrämmande. WinXP kan jag förstå, eller Win7. Samt även äldre linux distributioner men inte kör folk fortfarande på operativsystem från 90talet. I alla fall inte på egna persondatorer hemma.

  5. #5
    Jag har samma problem med svensk epg och OpenATV.

    Jag väljer svenska som epg-språk och då funkar det tills jag bootar om.
    Vid omstart av boxen får jag alltid danska eller norska och måste tillfälligt välja bort svenska och sen välja det igen. Då funkar det tills nästa omstart...

    Vansinnigt irriterande.

    Har flashat om flera ggr med olika openatv versioner. Just nu kör jag 5.x nånting.

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2011
    Inlägg
    45
    Tackad
    2 gånger
    Jag kör med Windows 3.1, vågar man uppdatera till win 95? Är den stabil?

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    310
    Tackad
    13 gånger
    Efter att jag gjorde som det står i sista inlägget samt använder epg refresh så fungerar det för mig.

    http://www.comhit.net/showthread.php...-och-epg/page2

  8. #8
    Du har banne mig rätt balob! Jag har kört eng som språkval 2 men sätter jag swe på både 1 & 2 så funkar det än så länge.
    Tack, det där har stört mig länge!

  9. #9
    Äntligen!!
    Det var precis som berberis skriver ovan att sätta svenska även som språkval2 för EPG som krävdes.
    Flashade även om boxen vilket aldrig skadar såklart.
    Behåller dock win95, kanske nedgraderar till 3.1 i helgen men är inte riktigt säker än...

    Tack!!

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Norsk/Dansk på EPG
    Av kvaman i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-03-15, 20:28
  2. Svar: 34
    Senaste inlägg: 2012-11-05, 15:21
  3. Norsk EPG
    Av Rolv i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-03-06, 18:34
  4. Norsk Local
    Av Realmode i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-04-29, 16:17
  5. Viastat norsk og eller svens helst norsk
    Av snowso i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-11-15, 08:48

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss