Sidan 8 av 14 FörstaFörsta ... 678910 ... SistaSista
Resultat 71 till 80 av 135

Ämne: Risk för att SBS Discovery's alla kanaler försvinner från CD och BBB på Söndag.

  1. #71
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2004
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    184
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av zoo Visa inlägg
    Va i helvete!!! Mitt abb. har inte varit bundet på flera år... nu står det:

    Bindningstid

    Ditt huvudabonnemang är bundet till och med:
    2016-05-31

    Va faan??

    Inte OK!!

    edit: mailade CD direkt o undra va fan de sysslar med...
    Ja det är tydligen så dom försöker för det står samma på mina paket med och detta kan väl inte vara tillåtet väl?

    [h=Familjepaketet]5[/h] Familjepaketet är det breda kanalpaketet som ska passa hela familjen. Här får du en skön blandning av sport, film, dokumentärer, barnprogram och mycket mycket mer.
    [h=Bindningstid]6[/h] Ditt huvudabonnemang är bundet till och med:
    2016-05-31


    [h=C More Film]5[/h] Detta kanalpaketet erbjuder dig film och serier dygnet runt, sju dagar i veckan.
    [h=Bindningstid]6[/h] Ditt huvudabonnemang är bundet till och med:
    2016-05-31


    Och jag vet att båda dessa var obundna förut och jag har inte heller fått nåt svar från dom varför dom har gjort så...

  2. #72
    Medlem zoos avatar
    Reg.datum
    May 2012
    Inlägg
    65
    Tackad
    1 gånger
    Detta kan man juh inte tillåta att de bara binder hur som helst.. Fö nån vecka sedan när jag var inne o kolla så var mina obundna iaf o nu bundna som sagt..
    Postar här asap när jag får svar från CD...

  3. #73
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Är det inte uppsägningstiden som visas (fast dom kallar det för bundet), har för mig den är 3mån (om man haft abonnemang i mer än 2år), det kan ju vara det som visas i systemet att du tidigast kan avsluta ditt abonnemang då ?

    Så när man kommer fram till 2016-05-31 så får det ett nytt datum, 2016-08-31 osv.
    Senast redigerad av DennisOlof den 2016-02-04 klockan 14:27.

  4. #74
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2004
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    184
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    Är det inte uppsägningstiden som visas (fast dom kallar det för bundet), har för mig den är 3mån (om man haft abonnemang i mer än 2år), det kan ju vara det som visas i systemet att du tidigast kan avsluta ditt abonnemang då ?

    Så när man kommer fram till 2016-05-31 så får det ett nytt datum, 2016-08-31 osv.
    Nä, så har det inte varit för mig i alla fall, för jag vet att det stod obundet innan och det är bara en månadsuppsägningstid för det har jag frågat om när jag la till mina film kanaler i efterhand, men är det inte lustigt att det står samma datum för alla då för alla har ju olika datum som det går ut beroende på när man tecknade det?

  5. #75
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2013
    Inlägg
    220
    Tackad
    16 gånger
    De kan omöjligt binda obundna abonnemang. Säkert bara en glitch eller något när de gett alla tillgång till sportkanalerna. Jag äter upp min hatt om någon skulle ha problem att säga upp.

    I övrigt får jag hålla med Rolsten på sid 2. Förstår inte vad som är överdrivet konstigt eller att "alla förlorar". Förhandlingar kan självklart dra ut på tiden, och kommer man inte överens får man visa att man menar allvar. Ingen här är troligen tillräckligt insatt i företagens ekonomi för att bedöma rimligheter i olika kostnader.
    Senast redigerad av macuser den 2016-02-04 klockan 15:24.

  6. #76
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2005
    Inlägg
    338
    Tackad
    24 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Leatherface Visa inlägg
    Discovery Networks kanaler kostar ju kaffepengar hos Telia.

    https://www.telia.se/privat/tv/tvpak...dukt/discovery
    Att betala dessa summor för reklam kanaler är helt sjukt.
    Om ändå dokumentärs kanalerna hade varit reklamfria...

  7. #77
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Jaha är det bara en månad uppsägning, var det inte 3mån tidigare då ? Har för mig det var tre månader förut i alla fall.

    Macuser, nej så sant. Det är bara lite förvånande att man började gorma från CD's sida om att kanalerna stängdes av,
    inget konstigt med tanke på hur det gick för Telia tidigare, så då kunde man ju gissa sig till att dom skulle spela "hard ball"
    som Telia fick äta upp.

  8. #78
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2004
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    184
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    Jaha är det bara en månad uppsägning, var det inte 3mån tidigare då ? Har för mig det var tre månader förut i alla fall.

    Macuser, nej så sant. Det är bara lite förvånande att man började gorma från CD's sida om att kanalerna stängdes av,
    inget konstigt med tanke på hur det gick för Telia tidigare, så då kunde man ju gissa sig till att dom skulle spela "hard ball"
    som Telia fick äta upp.
    Jo du har så rätt i att det var det... Men när jag för cirka ett år sen när dom hade frivisning på c more film så sa dom att det var en månadsuppsägningstid och därför tog jag deras erbjudande på 12 månader vilket jag bara betalade för sex som nu gick ut i November så snart är det dags att säga upp det och hoppas på att det är en månad som dom sa... Och här är lite ytligare information för er som har C More för antar att ni inte heller har fått veta nåt om att det skulle tas bort och vill ni läsa mer om det så står det mer på länken jag bifogar, sen får ni gärna skriva era kommentarer här...

    [h=Erotisk film]1[/h] Hej!
    Har ni slutat med dom erotiska filmerna!?
    Mvh Robert


    Robert 3 dagar sedan Rapportera olämpligt innehåll

    Följ inlägget 21 följare




    [h=Kommentarer]2[/h] Hej Robert!
    Ja från den 1 februari visar vi inte längre erotik på våra kanaler.


    Pontus Kundservice


    http://kontakt.cmore.se/org/c-more/d/erotisk-film-1/

  9. #79
    14. AVTALSPERIOD

    Avtalet gäller under en inledande avtalsperiod om 12 eller 24 månader. Om inte Kunden eller CD säger upp Avtalet senast 30 dagar innan avtalsperiodens slut gäller Avtalet därefter tills vidare med en ömsesidig uppsägningstid om tre månader, dock att Avtalet tidigast upphör vid utgången av den kalendermånad som infaller vid eller efter uppsägningstidens slut. För Kund som ingått Avtal med CD efter den 1 mars 2015, förlängs Avtalet att gälla tillsvidare med en ömsesidig uppsägningstid om tre månader.

    Enligt Canal Digitals avtalsvilkor från hemsidan

  10. #80
    Det är nu dock tillåtet att säga upp sitt bundna avtal med Canal Digital med hänvisning till punkt 8 i de allmänna villkoren. Jag gjorde det själv i tisdags och jag har då kvar mitt abonnemang till den 29 februari. Så ni som vill komma ifrån ett bundet abonnemang är det bara att ringa Canal Digital och hänvisa till punkt 8.

    Skickat från min Nexus 6 via Tapatalk

Liknande ämnen

  1. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-07-06, 08:56
  2. Discovery kanaler canal digital kabel
    Av ruffrider i forum Canal Digital
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-03-24, 16:20
  3. Discovery mfl kanaler har slutat fungera
    Av dsundelin i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-06-08, 20:19
  4. Eurosport och Discovery Mix försvinner...
    Av mangez_79 i forum Com Hem
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2007-06-03, 20:58
  5. Svar: 13
    Senaste inlägg: 2005-06-28, 22:31

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss