Resultat 1 till 10 av 135

Ämne: Risk för att SBS Discovery's alla kanaler försvinner från CD och BBB på Söndag.

Trådad visning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Tackad
    53 gånger
    Precis som andra här säger.

Om det nu är så att dom vill ha något i stil med 1-3 kr höjning per kanal, beroende på vilka kanaler det är. Om vi säger att höjningen mot slutkund blir 20-30kr totalt för dessa kanaler. Så kommer ju det faktiska slutpriset mot kund bli högre, för man måste ju räkna med annat, administration osv. Så jag anser att Telias exempel förmodligen är vägledande. Så jag skulle tro att höjningen till slut blir kanske 60-80kr om man räknar in alla kostnader som kan tänkas finnas.

Vad jag minns av kanalerna och priserna per kanal när jag var insatt i det, var just att när det skedde en höjning så var det oftast något i stil med 50öre till 2kr eller så... inte så mycket men det är ju per kanal per kund, så det blir ju en del och priserna för kanalerna justeras i takt med andra kostnadsökningar, inflation osv.

Alternativt får CD kanske öka antal kanalpaket dom har, t.ex. kan man ju flytta över alla barnkanalerna till ett extra paket och hålla på så, för att folk ska kunna få större valfrihet och välja lite mer vad dom vill, då blir ju priserna lägre om du inte behöver betala för sådant du inte tittar på. Ungefär samma som med film- och sportkanalerna. Jag vad tidigare intresserad av filmkanalerna men då kunde man inte skaffa dessa separat utan du fick sportkanalerna också, var för dyrt tyckte jag i jämförelse med hur mycket jag tittar på sportkanalerna. Kanske är mer lönsamt i långa loppet för CD att lägga mer krut på detta så folk kan välja i ett större utbud, även om det kan kosta lite mer för administration osv.
    Senast redigerad av DennisOlof den 2016-02-02 klockan 12:35.

Liknande ämnen

1. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-07-06, 08:56
  2. Discovery kanaler canal digital kabel
    Av ruffrider i forum Canal Digital
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-03-24, 16:20
  3. Discovery mfl kanaler har slutat fungera
    Av dsundelin i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-06-08, 20:19
  4. Eurosport och Discovery Mix försvinner...
    Av mangez_79 i forum Com Hem
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2007-06-03, 20:58
  5. Svar: 13
    Senaste inlägg: 2005-06-28, 22:31

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss