Jo vart, i slutändan är det ju dom som äger kanalerna som bestämmer, men skambud får man ju nästan alltid, och pruta försöker ju nästan alltid folk göra. Jag själv skiter i det, jag köper saker jag behöver till priser jag kan tänka mig betala, gör mig inte besvär med resten. Men visst, CD kan ju välja att inte teckna avtal. Det mest intressanta vore ju om det inte blir något avtal och alla dessa kanaler försvinner från satellit i norden, hur ställer sig bolaget till den situationen. Antar att marknaden här inte är så stor men det blir ändå lite märkligt om dom plötsligt inte har någon möjlighet att sända ut kanalerna i norden.

Kanske Telia och andra också hänger på och så blir det krig, då lär dom ju själva få problem för bolaget som äger kanalerna måste ju också tjäna pengar, men om ingen vill köpa deras tjänster, då tvingas man ju anpassa sin produkt. Precis som ingen köper en bil som kostar många gånger mer än vad den faktiskt är värd. Det är ju marknaden som bestämmer, dvs vi som är kunder, då borde dom ju fråga oss, men vi får inget veta. Det här skulle dom såklart ha gjort innan det blev på detta vis, då hade dom ju kunnat undersöka vad kunderna är villiga att betala, behövs det fler kanalpaket pga detta osv.

Men nu är det som det är, jag klagar inte, och bryr mig faktiskt inte om kanalerna är borta eller kommer tillbaka. Jag slötittar ändå bara på TV och följer inga serier, det gör jag med min dator och internet.