atomized, VA ? en månad, du skojar inte antar jag.

Har ju såklart dålig koll på detta, men jag minns hur det var tidigare, typ 1år bindning när man skaffade vanlig fast telefon osv. Så du säger att en månad är det som numera gäller, eller i alla fall kortare tid än 6mån är det nästan alltid på dom flesta typer av abonnemang och liknande ?

Jo, visst är det så, Canal Analog, och Viaspratt har levt gott på en monopolmarknad, samma sak med Comhem. Det är ju tack vare fibernäten och dom öppna stadsnäten där man tagit bort monopolet på infrastruktur som gjort att man förhindrat detta. Även om det är kommuner eller andra bolag som äger flera nät, åtminstone är det inte ett totalt monopol som råder och kunderna vill idag ha flera leverantörer och tjänster att välja på. Eller i alla fall till viss del och inte som det var tidigare.

maur, haha, vad elakt. Fast då stämde det som jag också sa, det är 3mån för att bli kvitt allt, så var det tidigare i alla fall. Så man kan säga upp paket också, intressant, då är det alltså smidigt att skaffa sig filmkanaler eller sportkanaler över t.ex. sommaren eller liknande och sedan säga upp det om man inte vill ha kvar kanalerna.