Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 19 av 19

Ämne: SmartWi funkar ej i Humax BXR-HD+2

  1. #11
    Färsking
    Reg.datum
    Jan 2016
    Inlägg
    10
    Tackad
    1 gånger
    Var kan jag finna det äldre programmet 2.43 beta 9, har försökt att finna den på nätet men hittar ej äldre versioner.

  2. #12
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    909
    Tackad
    144 gånger
    Hm
    Finns ju här i Filarkivet! :-)
    http://www.comhit.net/downloads.php?do=file&id=1300

  3. #13
    Färsking
    Reg.datum
    Jan 2016
    Inlägg
    10
    Tackad
    1 gånger
    Tack för hjälpen, visste inte att det fanns ett gediget filarkiv.

    Det går bra att ladda ner ny programvara 2.43 Beta9 och programmera clientkorten.
    ATR koden uppdateras på clientkorten men att läsa av klockfrekvensen i boxen det är värre.
    Jag skriver in kod 64444 och uppdaterar clientkortet, stoppar in kortet i digitalboxen och i med
    boxerkortet i masterenheten. Digitalboxen vill inte känna av clientkortet, felkod ID 155 001 visas på TV:n.
    Är det meningen att clientkortet skall ha kontakt med SmartWi Toolbox medan den sitter i digitalboxen
    och då redovisa klockfrekvensen på client fönstret.

  4. #14
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    909
    Tackad
    144 gånger
    Här du kolla mitt inlägg om Clock.
    där finns testade värden. prova att skriva om du inte får värdet från programmet.
    http://www.comhit.net/showthread.php...hlight=Octagon

  5. #15
    Färsking
    Reg.datum
    Jan 2016
    Inlägg
    10
    Tackad
    1 gånger
    Det spelar ingen roll vilken klockfrekvens jag provar, Humax BXR-HD+2 vägrar.
    Jag får felkod ID:155 001 (stoppa i Boxerkortet), känner ej av att clientkortet sitter i.

    Funderar på att skicka tillbaka digitalboxen och köpa en annan, något förslag?
    Är ute efter en inspelningsbar med dubbla tuners.

  6. #16
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    909
    Tackad
    144 gånger
    Har du testat även "No Null" vara aktiverat eller avaktiverat med olika Clock?

  7. #17
    Färsking
    Reg.datum
    Jan 2016
    Inlägg
    10
    Tackad
    1 gånger
    Jag får prova det innan jag ger upp.

  8. #18
    Färsking
    Reg.datum
    Jan 2016
    Inlägg
    10
    Tackad
    1 gånger
    Nu har jag provat med samtliga testade clock-värden, med och utan "No Null" som var redovisade på Freelock:s inlägg.
    Ingen funktion. Digitalboxen vill inte känna av clientkortet.
    Fler förslag mottages.

    Har provat med att läsa av klockfrekvensen på CI-kortet till sovrums TV:n, då fick jag upp "10575 - 10606" som klock-värden.

  9. #19
    Har ingen lösning åt dig men kan bekräfta att det ska fungera. Har haft smartwi i 8-10 år nu och har samma box som dig sedan drygt ett år tillbaka och det fungerar utan problem. Var dock tvungen att uppdatera firmwaren till smartwi innan jag fick det att funka, minns inte vilken firmware jag använder men tror det var den nyaste som fanns tillgänglig för ett år sedan. Möjligen har jag en äldre version av smartwi än dig då jag köpte min någon gång mellan 2006 - 2008.

    Skickat från min D5803 via Tapatalk

Liknande ämnen

  1. SmartWi - Vad Funkar??
    Av it2com i forum Com Hem
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-08-06, 18:52
  2. SmartWi+dm800c+humax cxhd 5000c
    Av hotaxl i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-12-20, 13:04
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-12-10, 13:04
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-03-25, 10:59

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss