Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Streama till VU+ Player med originalkort

  1. #1
    Seniormedlem nauleems avatar
    Reg.datum
    Jul 2012
    Inlägg
    353
    Tackad
    12 gånger

    Streama till VU+ Player med originalkort

    Har införskaffat SmartWi och tvillingkort för att kunna titta på de parade kanalerna hos CD.

    Tidigare delade jag originalkortet med OSCam och CSP, men tänkte skrota den lösningen på grund av parningen.

    I den förra lösningen, så kunde jag streama från min VU+ Duo till en IOS app som heter VU+ Player. Det fungerar inte alls när jag har ett originalkort med CI+-modul direkt boxen. Appen hittar kanallistorna och programguiden i boxen, men det blir ingen bild.

    Ja, det blir bild på tv:n som boxen är ansluten till.

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2004
    Inlägg
    154
    Tackad
    1 gånger
    Testa Blackbox Live, finns på appstore.

    Har testat Vu+ Player, får bild. Men kan inte byta kanal och bilden blir mycket sämre än när jag kör med Blackbox.
    Kanske är nån inställning som jag inte hittar.
    Senast redigerad av Hermle den 2016-02-02 klockan 19:06.
    DM 600S DM800SE Vu+ Solo2

  3. #3
    Seniormedlem nauleems avatar
    Reg.datum
    Jul 2012
    Inlägg
    353
    Tackad
    12 gånger
    Har felsökt ytterligare och det verkar vara så att när jag använder ett originalkort med CA-modul i min VU+ Duo, så klarar boxen inte av att koda av två kanaler samtidigt. Dvs, det funkar inte längre att titta på en kanal och spela in en annan (det funkade givetvis alldeles utmärkt när jag delade från en OSCam/CSP).

    Detta är garanterat anledningen till att jag inte får det att funka i appen heller.

    Är det någon som har någon lösning på mitt problem.

    Det bör tilläggas att MGcamd-klienten fortfarande är installerad på min box även om den inte används längre.

Liknande ämnen

  1. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-02-11, 21:44
  2. Image till originalkort
    Av fogden i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-12-30, 15:26
  3. Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-05-31, 06:59
  4. Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-05-02, 13:20
  5. Mosc till boxer originalkort??
    Av spektraz i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-02-25, 10:45

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss