Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Dreambox 800 hd se clone problem

  1. #1

    Dreambox 800 hd se clone problem

    Jag ber om ursäkt om detta har svarats tidigare, men eftersom jag har begränsade kunskaper om boxen, hoppas jag att någon kan tänkas hjälpa mig.
    Har denna clone: DM800HD SE satellite tv receiver support 300M wifi sim a8p ALPS 801A M tuner dm800se.
    Vid flera tillfällen har det dykt upp ett meddelande att det finns ny firmware och om man ville uppdatera.
    Tyvärr tryckte jag på ok, och den uppdaterades men efter omstart har den fastnat i boot. Den gula linjen kommer halvvägs men sedan händer ingenting. Den enda jag ser är vit bakgrund med Newigma2 logo och det står "please wait".
    Ska tillägga att när jag håller ner startknappen vid start, visas "stop" men ingen ip. Däremot kan jag se boxens ip i DCC.
    Eftersom jag är nybörjare på detta, undrar jag om man behöver flasha boxen och hur man gör det på bästa sätt?
    Tacksam för svar

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av jo1 Visa inlägg
    Jag får ingen ip när jag håller ner startknappen. Står bara "stop".
    När jag skriver in ip från DCC i Firefox, står det att "sidan kan inte visas".

Liknande ämnen

  1. Dreambox clone
    Av arcsky i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-11-16, 21:08
  2. Svar: 18
    Senaste inlägg: 2013-12-25, 16:49
  3. [LÖST] Dreambox 800hd se clone
    Av Jan Ringius i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-10-31, 17:07
  4. Bli med Dreambox (clone)
    Av bilisten i forum Dreambox
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2013-09-10, 20:23
  5. Dreambox clone
    Av bajen i forum Dreambox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-01-06, 10:33

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss