Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 20 av 20

Ämne: Bilden fryser plötsligt vid uppspelning av inspelat materiel!

  1. #11
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 059
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Absolut inga problem att flytta "stora filer" samtidigt som man spelar upp saker, se bara till att:

    - Du har BRA nätverkskablage
    - Använder Giga-switchar genomgående
    - Har ett NAS som klarar mycket trafik
    - Alla enheter trådade
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    89
    Tackad
    2 gånger
    Allt det du nämner är där och fungerar som det ska. Testade nu och spela upp inspelat matrial ifrån en HD kanal och det gick inte och spela upp så nånstans vill det inte fungera. Får testa och mounta synology nasen med och se om det blir någon skillnad.

  3. #13
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av ArneBajse Visa inlägg
    Har precis samma fel. Har spelat in på den interna hårddisken men ville testa och spela in på nasen. Har trådat 100/100 men det hackar så mkt att det inte går och se på. Hitta du nån lösning?
    Edit: Flytta inga stora filer samtidigt som man spelar upp eller in så fungerar det bättre....
    Citat Ursprungligen postat av ArneBajse Visa inlägg
    Allt det du nämner är där och fungerar som det ska. Testade nu och spela upp inspelat matrial ifrån en HD kanal och det gick inte och spela upp så nånstans vill det inte fungera. Får testa och mounta synology nasen med och se om det blir någon skillnad.
    Hur ska du ha det nu? I ena inlägget säger du att du har 100Mb/s switchar. I nästa inlägg påstår du att du har gigabit-switchar... Det är stooor skillnad...
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    89
    Tackad
    2 gånger
    Förlåt om jag var otydlig. Mena att jag har trådat bredband 100/100. Streamar 1080p film från nasarna till en nuc utan problem. Mounta synology nasen nu med tyvärr samma resultat så får leta vidare var problemet kan sitta.

    Edit: Löst. Använde mig av Enhanced movie center för att spela upp mina inspelningar. Funkar bra när inspelningarna ligger på HDD men inte på nasarna. Använde mig av LT media center istället då flöt det på bra.
    Senast redigerad av ArneBajse den 2016-03-04 klockan 16:17.

  5. #15
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 059
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Vad du har för internetpipa är helt egalt, det är ditt INTERNA näts hastighet du bör fixa.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  6. #16
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av ArneBajse Visa inlägg
    Förlåt om jag var otydlig. Mena att jag har trådat bredband 100/100. Streamar 1080p film från nasarna till en nuc utan problem. Mounta synology nasen nu med tyvärr samma resultat så får leta vidare var problemet kan sitta.

    Edit: Löst. Använde mig av Enhanced movie center för att spela upp mina inspelningar. Funkar bra när inspelningarna ligger på HDD men inte på nasarna. Använde mig av LT media center istället då flöt det på bra.
    Skönt att det löste sig!
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  7. #17
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2013
    Inlägg
    189
    Tackad
    4 gånger
    Citat Ursprungligen postat av ArneBajse Visa inlägg
    Förlåt om jag var otydlig. Mena att jag har trådat bredband 100/100. Streamar 1080p film från nasarna till en nuc utan problem. Mounta synology nasen nu med tyvärr samma resultat så får leta vidare var problemet kan sitta.

    Edit: Löst. Använde mig av Enhanced movie center för att spela upp mina inspelningar. Funkar bra när inspelningarna ligger på HDD men inte på nasarna. Använde mig av LT media center istället då flöt det på bra.

    Enhanced Movie Center? Jag antar att det är nåt du kör till din Nuc.
    Jag har slutat att spela in till NAS-en, jag spelar numera in till intern disk och det funkar utan problem, även HD. Men det är surt att det inte funkar (längre) för det gjorde det i början.

    Laddar jag upp filmer till NAS-en så kan jag se dem direkt på boxen, men här går det sämre om jag har HD, då kan det lagga ibland.
    Vanligt icke-HD materiel är dock inga problem att se.

    Konsensus: det verkar vara uppladdningen från DB -> NAS som inte fungerar, men jag kan inte se några inställningar eller annat som kan vara felaktiga. Och: det ska gå alldeles utmärkt att se HD-materiel genom ett 100/100 nät, en HD-ström drar ca 30-40Mbit.

  8. #18
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 059
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Vad har en internet pipa om 100/100 med saken att göra ?? Det är ju den EXTERNA hastigheten, INTERNT kör man naturligtvis 1000/1000 på alla enheter.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  9. #19
    Medlem
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    89
    Tackad
    2 gånger
    Jag har bytt image till senaste PLI och då fungerar allt utan problem. Mitt problem var att mountingen inte blev korrekt. Jag spelade in på flashminnet inte nasen. Så min tidigare slutsats var fel. EMC är ett plugin för att spela media filer.

  10. #20
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2013
    Inlägg
    189
    Tackad
    4 gånger
    Aha. Jag har så gammal box att man har slutat att utveckla image till den modellen. Kör OpenPli 3.0 och det går inte in någon nyare (jag har testat). Men min mountning ska nog vara rätt och att det hamnat på NAS'en är det ingen tvekan om. Ska se om jag hittar EMC.

Liknande ämnen

  1. Dreambox 800hd pvr, bild fryser plötsligt
    Av nixxz i forum Dreambox
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2013-05-12, 13:50
  2. Bilden är helt plötsligt svart
    Av JW_ i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-10-25, 14:42
  3. Uppspelning av material inspelat me nGrab
    Av zap18 i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-03-23, 22:29
  4. Bilden försvinner helt plötsligt
    Av Alucard i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-03-14, 10:34

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss