Kabel 100Mb
Kabel 100Mb
Hmmmm.
Kabel till boxen ?
VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
Linux rules!
VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero
Så här på rak arm skulle jag prova starta om datorer, switchar och routrar för att se om detta löser nätverks problemen och störningarna...
Tack men jag jobbar med detta till vardags så det var det första jag gjorde. Det är även andra enheter anslutna till samma router (har 2 st), bl a en HTPC och de funkar fint.
Det du behöver göra men som du inte vill göra är att prova att spela in på hårddisken istället för att verifiera att felet är nätverksrelaterat. Är det nätverksrelaterat är det inte omöjligt att nätverkskretsen i DM800 börjar fungera dåligt. Ofta sitter det kondensatorer vid nätverkskretsarna som kan bli dåliga efter några år.
Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!
Spelar numera in på den lokala disken och då funkar det felfritt.
Hm. Jag fick lite problem med boxen för nåt år sen och då bytte jag de flesta elektrolyter i den. Men visst fanns det en serie som hade fel kondigar (keramiska) som gjorde att den fick sända om massor av paket?
Finns det nåt sätt att testa om Eternetporten är dålig, har kört de inbyggda nätverkstesterna och dessa visar inte på några fel.
Jag känner inte till DM800 i detalj så att jag vet exakt vilka kondensatorer som ev. kan vara felaktiga. Men om jag ville testa nätverksporten på en DM800 hade jag provat att ftp:a lite filer till och från den och sett vilka hastigheter jag får. En felfri 100Mb/s port bör i teorin kunna överföra minst 8-9 MB/s. Sedan kan hända att CPU:n begränsar lite men mindre än 6-7 MB/s borde det väl inte bli. Blir det lägre än så kan man misstänka att porten är kass och orsakar omsändningar.
Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!