Hej!

Jag håller på att flytta till en ny lägenhet, och där är det tyvärr bara Sappa som finns som kabel-TV-leverantör. Min fråga är då: Fungerar Sappa tillsammans med Miraclebox (någon modell) eller någon annan öppen box? I så fall, vilka möjligheter finns (CA-modul?).

Om det är möjligt, finns det något sätt att kunna spela in på mer än en kanal samtidigt?

Gör det någon skillnad vilken Miraclebox man har vad gäller användning med Sappa? Hittills har jag ingen box, utan har tänkt införskaffa; och jag hoppas kunna slippa de låsta begränsade boxarna som Sappa erbjuder.

Jag har inga behov av cardsharing eller liknande, utan kan jag bara spela in och kunna spela upp inspelningarna på annan enhet än boxen är jag mer än nöjd (det är förstås på den sista punkten som Sappas egna boxar fallerar).

Det är framförallt SD-kanaler jag är intresserad av - HD vore en trevlig bonus, men inte nödvändigt i sammanhanget.

Är det någon här som har erfarenhet av Sappa tillsammans med Miracleboxar eller andra öppna Linux-baserade boxar? Jag har provat söka här, men hittar bara flera år gamla inlägg och vill gärna veta vad som gäller nu.