Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: Nån som vet vad detta är för kort

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2013
    Inlägg
    375
    Tackad
    2 gånger

    Nån som vet vad detta är för kort

    Hej är det nån som har en aning om vilken model nummer detta grafikkortet kan vara.Köpte den för nån dag sen för bra pris tänkte koppla in den i datorn men datan fungerar inte.Gogglade en massa på dessa nummer som står på den men hittade inget.

    Foto 2016-02-12 16 58 19.jpgFoto 2016-02-12 19 50 28.jpgFoto 2016-02-12 19 51 19.jpgFoto 2016-02-12 19 51 28.jpg

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2013
    Inlägg
    220
    Tackad
    16 gånger
    Citat Ursprungligen postat av sikerim Visa inlägg
    Köpte den för nån dag sen för bra pris
    Vad som är ett bra pris för ett okänt grafikkort är omöjligt att svara på. Om det inte var gratis.

    Citat Ursprungligen postat av sikerim Visa inlägg
    tänkte koppla in den i datorn men datan fungerar inte.Gogglade en massa på dessa nummer som står på den men hittade inget.
    Med rätt strömförsörjning ska det fungera i BIOS även utan drivrutiner. Så fungerar det inte alls är det sönder. Skriv ut siffrorna som står under den lilla streckkoden eller ta en bättre bild.

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    187
    Tackad
    7 gånger
    Om du tar bort plasten på framsidan så står det säkert på något av chippen vad det är för kort.

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2013
    Inlägg
    375
    Tackad
    2 gånger
    Jag har skruvat bort plasten och kollade.Fanns bara en stor kylare och ett par små kompanenter.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  5. #5
    En gissning!

    Sökte på graphics 20051928 och hittade lite information hos Medion: https://www.medion.com/medionserviceshop/search?sbf=true&msn=10017833&lang=en

    Den sidan säger (ganska kortfattat)
    Graphic, Nvidia, GTX670, 2048 MB
    Dreambox 800HD | OpenPLi 2.1 | Smartreader+ med CanalDigital (Sat)
    AsRock ION 330HT + 1* TeVii S660 | openElec 1.02 + TVHeadend

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2013
    Inlägg
    375
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av haetse Visa inlägg
    En gissning!

    Sökte på graphics 20051928 och hittade lite information hos Medion: https://www.medion.com/medionserviceshop/search?sbf=true&msn=10017833&lang=en

    Den sidan säger (ganska kortfattat)
    Graphic, Nvidia, GTX670, 2048 MB
    Fixade till datan idag och kopplade in grafikkortet.Kollade egnskaper Nvidia geforce gtx 670.Jag kollade på google efter denna kort.Alltjag hitta är den med 2xdvi.Kortet jag har är bara med 1xdvi 1x hdmi.Han jag köpte den utav sa att det va 4gb,s kort.Hittar ingen info om det.

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    187
    Tackad
    7 gånger
    Citat Ursprungligen postat av sikerim Visa inlägg
    Jag har skruvat bort plasten och kollade.Fanns bara en stor kylare och ett par små kompanenter.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk
    Brukar ju alltid stå på chippet, och oftast på själva kretskortet med. Ta bort kylaren o kolla?

    Hur gjorde du med datan btw? Är det sorterat efter namn eller storlek eller innehåll? Funderar själv på hur jag ska göra med datan jag har.

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2013
    Inlägg
    375
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av kaptenmorgan Visa inlägg
    Brukar ju alltid stå på chippet, och oftast på själva kretskortet med. Ta bort kylaren o kolla?

    Hur gjorde du med datan btw? Är det sorterat efter namn eller storlek eller innehåll? Funderar själv på hur jag ska göra med datan jag har.
    Förstog inte din fråga ??? (Hur gjorde du med datan btw?)

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2013
    Inlägg
    375
    Tackad
    2 gånger
    Vilket utav demhär ska jag tro på ?

    Foto 2016-02-13 19 04 18.jpgFoto 2016-02-13 19 20 13.jpg

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    187
    Tackad
    7 gånger
    Ne, bara jag som är lite besserwisser ibland. Datan är informationen (filmer, musik, dokument, osv) som du har på hårdisken i din dator.
    Begrepp som "jag har fixat datan", "det är fel på datan" används ofta av äldre människor, typ morfar och farmor.

    Åter till din fråga.
    Jävligt märkligt att det inte finns en enda bild på ett GTX 670 som ser ut som ditt kort. Som sagt, ta av kåpan och lägg upp en bild av det. Vad är det för tillverkare av kortet?

Liknande ämnen

  1. Vad e detta för kort - Viasat?!
    Av andben i forum Viasat
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-10-25, 14:55
  2. Funkar detta kort?
    Av jappish i forum Boxer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-10-21, 15:44
  3. Är detta kort OK?????????
    Av mitte i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-03-16, 10:19
  4. Vad är detta för kort??
    Av connyp59 i forum Canal Digital
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-06-07, 16:24
  5. Vad är detta för kort?
    Av Stiffe i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-01-17, 13:35

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss