Angående bild så nej, inte haft det sen 9/2
Då börjar jag med att avinstallera newcs + Mgcamd så det bara finns CCcam i boxen.
har tittat i CCcam.cfg och allt som börjar med # är det bara info eller har det någon funktion?
Angående bild så nej, inte haft det sen 9/2
Då börjar jag med att avinstallera newcs + Mgcamd så det bara finns CCcam i boxen.
har tittat i CCcam.cfg och allt som börjar med # är det bara info eller har det någon funktion?
Raderna som börjar med # har ingen funktion. De är bara som upplysning med exempel på olika konfigurationer.
Jag är lite osäker på hur CCcam funkar som server (jag brukar bara använda den som klient) men efter vad jag tror så ska CCcam funka lokalt på boxen utan konfiguration. Konfiguration av CCcam behövs nog bara om man ska dela med andra boxar. Så det borde funka att prova först med en "tom" CCCam.cfg (eller en som endast innehåller kommentarer = i praktiken "tom").
Andra får gärna rätta mig om jag har fel om CCcam eller om ni vet mer än jag om softcams på Miraclebox.
Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!
så här ser min CCcam.cfg ut just nu:
F: user password
C: 192.168.1.104 10000 user password yes
DISABLE EMM : no
EXTRA EMM LEVEL : yes
GLOBAL EMM : 1
SERVER LISTEN PORT : 10000
B: /dev/sci1 00
MINI OSD : yes
SERIAL READER /dev/sci1
vart tvungen och stoppa i kortet i en canal digital mottagare idag för och kolla om det var uppdaterat, och det saknades en emm.
8011 8011 01.02.16-29.02.16 <--- uppdaterades när kortet kom i CD mottagaren
01.01.16-31.01.16
8012 8012 01.02.16-29.02.16 <--- uppdaterades tidigare idag i Miracleboxen
01.01.16-31.01.16
vet iofs inte om det säger något men tycker det var konstigt om bara en del av kortet uppdaterades.
däremot så är Miracleboxen väldigt varm vid sat anslutningen kände jag nu, har det med mina CCcam.cfg inställningar och göra?
Har lagt in Egami 7.0 i boxen nu och kör på Wicard från egami som softcam (Interna kortläsare?)
Får se hur/vad som händer 2:a Tisdagen nästa månad
Det löser sig säkert
Tack för tipsen