Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Att multiswitcha eller inte multiswitcha, det är frågan

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2013
    Inlägg
    78
    Tackad
    2 gånger

    Att multiswitcha eller inte multiswitcha, det är frågan

    I en annan tråd, inte så långt härifrån, nämndes att Multiswitch kanske inte är den bästa lösningen alla gånger.

    För mig som precis blivit husägare och som har införskaffat en Multiswitch och dragit kablar kors och tvärs i hela huset blev detta en liten överraskning. Jag har tidigare inte sett att det har skrivits något negativt om dessa.

    Så, är det någon som har erfarenheter, tankar och funderingar som har lust att dela med sig så vore det intressant.



    Kan nämna att jag införskaffat en EMP 9/10. Kablarna drar jag genom fyra hål i fasaden direkt bakom parabolen genom några "Twin White Coax - Shotgun Cable Grommet - Tidy Hole Cover - TV & Satellite" och in på en kallvind.

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2011
    Inlägg
    33
    Tackad
    1 gånger
    Hej,

    För en två år sedan installerade jag en EMP 17/12 och ångrar mig inte en sekund.
    Min EMP sitter på kallvinden och har fungerat perfekt hela tiden.
    Har 4st Inverto Black Premium QUAD och 4st Quattro Koaxkabel från Toroidal 55 (0.8W, 4.9E, 13.0E & 28.2E).

    Multiswitch är helt klart det bästa.
    Senast redigerad av Beacbuster den 2016-02-17 klockan 22:07.

  3. #3
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Pavel Visa inlägg
    I en annan tråd, inte så långt härifrån, nämndes att Multiswitch kanske inte är den bästa lösningen alla gånger.
    Jag vet inte vilken tråd du syftar på men det hade varit intressant att veta vilka argumenten var emot att skaffa multiswitch? Jag har svårt att se några nackdelar med multiswitch om man vill ha fyra mottagare eller fler.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  4. #4
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Pavel, det ska fungera, men man ska vara medveten om att vissa boxar kan ha problem med vissa switchar. Det är inte garanterat att det fungerar problemfritt. Men det är mer en fråga om att hitta vilka boxar som fungerar med vilka switchar. Men för det mesta ska det funka utan problem. Det enda viktiga i sammanhanget är att en del boxar från t.ex. leverantörer som CD, Viasat osv, kan vara griniga om man har en switch, så man måste se till att det finns tillräckligt med kabel för att kunna koppla förbi de uttag eller boxar där man använder utrustning som inte gillar switchar. Men annars ska det inte vara något problem med ett stjärnnät av koax som matas ut i huset.

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2013
    Inlägg
    78
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Jag vet inte vilken tråd du syftar på men det hade varit intressant att veta vilka argumenten var emot att skaffa multiswitch? Jag har svårt att se några nackdelar med multiswitch om man vill ha fyra mottagare eller fler.
    Det var en av dina gamla trådar, atomized:
    http://http://www.comhit.net/showthr...mal-koax-kabel

  6. #6
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Pavel Visa inlägg
    Det var en av dina gamla trådar, atomized:
    http://http://www.comhit.net/showthr...mal-koax-kabel
    OK, jag uppfattade det inte som att det nämndes något negativt om multiswitchar i den tråden. Jag tror nog att en multiswitch är bra om man behöver fyra eller fler mottagare. Har man färre mottagare så blir det billigare med twin eller quad-LNB och DiseqC-switchar.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


Liknande ämnen

  1. Den ständiga frågan om Pairing...
    Av skalman77 i forum Canal Digital
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2009-10-28, 12:30
  2. Svar: 17
    Senaste inlägg: 2005-07-10, 23:25
  3. V*asat [frågan besvarad]
    Av m4qs i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-09-15, 19:54
  4. Trött på frågan ang. Conax piratkort!
    Av ZxD i forum Canal Digital
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2003-09-25, 11:52

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss