Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 13 av 13

Ämne: Har du blivit hackat ?

  1. #11
    Seniormedlem Larons avatar
    Reg.datum
    Sep 2012
    Inlägg
    166
    Tackad
    19 gånger
    Citat Ursprungligen postat av balob Visa inlägg
    Vad menar du "utan resultat" ??
    Du vet alltså att något av dina konton har blivit hackat men du är inte med på sidan eller vad ?

    Jag fick mitt Hotmail-konto hackat för några årsen som ngn skickade massa spam ifrån.....Den ligger med på sidan som hackad i alla fall.
    Jag provade med 2 email adress som hackades för 2 år sen men de finns inte med tyvärr.

  2. #12
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    187
    Tackad
    7 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Laron Visa inlägg
    Jag provade med 2 email adress som hackades för 2 år sen men de finns inte med tyvärr.
    Det är ju inte så att dom hackar specifika konton. Vilket vissa här verkar tro. Bara för att din msn mail blev hackad så betyder det ju inte att den finns med på hemsidan som johan hänvisar till. Den jämför bara det du skriver in med dom siterna som finns i deras databas. Har du aldrig varit reggad med din msn mail på någon av dom sidorna så kommer den komma upp som "ohackad".

    Msn vill jag minnas var grymt enkelt att får fram lösenord till. När folk delade ut hela C:/ på DC så fanns det en fil i msnmappen där lösenordet fanns i okrypterat md5 som man kunde hämta hem.



    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    Jag har aldrig haft detta problem, för jag har aldrig (nästan) använt samma lösenord på andra sajter. Jag kör alltid med unika, eller delvis (kan vara något snarlika till utseende osv) men det går inte lätt att hacka.

    Dessutom med detta program så är man ganska säker, del från att programmet stjäl dina uppgifter och att någon annan enkelt och snabbt kan knäcka filen.

    http://keepass.info/

    Däremot är man ju inloggad på en del sajter via webbläsaren, mindre säkert kanske men om dom kontona skulle försvinna gör inget, inget viktigt vad gäller pengar
    och annat som finns där ändå.

    Man hackar tex comhits server och sen så tar man filerna som innehåller användaruppgifter. Sen spelar det ju ingen roll hur avancerat lösenord du har, ligger det i okrypterat md5 format så tar det 1 sek o få fram det i klartext.
    Även om det är krypterat och man vet vad det är krypterat med, så finns det forum där man samlar datorkraft och bruteforcar, dock så tar ju ett lösenord med specialtecken, stora och små bokstäver osv längre tid.

    Det du skriver med att aldrig ha samma lösenord på mer än ett ställe är helt klart ett mycket bra sätt att skydda sig.
    Senast redigerad av kaptenmorgan den 2016-02-20 klockan 18:32.

  3. #13
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    kaptenmorgan, jo tyvärr är det så vi är ganska utelämnade till tekniken, går det åt skogen så är det ju inte så roligt.

    Det man kan göra är ju att skydda sig själv så gott det går, men några garantier är det ju såklart inte. Precis som man ska hålla egen information privat, offline osv. Men då kräver det backup system som funkar och en massa annat. Det är faktiskt ganska jobbigt att hålla koll på saker och se till att man har säkerhet. Det är ju betydligt lättare att strunta i allt och bara köra på, som dom flesta gör. Men allt som finns på nätet är ju sådant man inte har kontroll över, sajter försvinner, information försvinner osv. Hur många har inte backup eller sådant, bara förlitar sig på att allt funkar utan problem.

    Och nu prata jag inte om backup av massvis med filer och sådant utan det absolut viktigaste, foton, lite privata videos, lösenord osv.

    Det är skrämmande hur många som helt struntar i detta.

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Windows 7 Pro har blivit konstigt
    Av folke i forum Windows
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-01-17, 17:04
  2. Har det blivit någon låsning
    Av PePe i forum Canal Digital
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-10-16, 10:46
  3. ComHem har blivit uppköpta!
    Av Polisen i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-05, 16:01
  4. Piratkort.nu har blivit avslöjade!!
    Av carlper i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-03-17, 19:42

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss