Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 17

Ämne: Media player direkt i menyn

  1. #1

    Media player direkt i menyn

    JAg kör med openpli4, och originalskin

    Jag skulle villja kunna välja medial player direkt när jag trycker meny. Idag kommer timer upp högst upp.

    Kan man ändra så att man får en menyrad för media player?

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2010
    Inlägg
    431
    Tackad
    35 gånger
    Med Multiquickbutton kan du åtminstone lägga till mediaspelaren på tex röd knapp för snabb access.

  3. #3
    Sant, men kan man inte ändra i menyerna?

    ytterligare en fråga ang mediaplayer och openpli4.

    Om jag har sett på en inspelning, stänger av boxen, och sätter på igen senare och väljer mediaspelare och samma inspelning jag såg tidigare, så startar inspelningen där jag slutade. Jag får inte välja om jag vill se från början. Det enda sättet att se från början är att snabbspola bakåt. Kan man ändra så att man får ett val att se från början eller? Kan man stoppa filen på ngt sätt så att den startar från början?

  4. #4
    Jag kompå att man kan trycka på meny när man ät i mediaspelaren. Sen kan man längst ner välja edit, eller preferences eller liknande. Där kunde man välja att mediaspelaren skulle vara med i menyn. Nice!

    men det är fortfarande irriterande att inspelade program börjar där man slutade se. Jag vill kunna välja omjag ska börja från början eller fortsätta där jag slutade. Ingen som har ngnlösning?

  5. #5
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 059
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Istället för att få saker serverade, så kan du fixa det själv. Källkoden till alla plugins ligger ju i boxen, bara att koda själv.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2010
    Inlägg
    431
    Tackad
    35 gånger
    Nu kan inte alla koda själva.

    Men på mina boxar kommer det upp en dialogruta typ "Vill du fortsätta titta eller börja om från början?"
    Alternativt om du markerar vald film och väljer meny så kan du nollställa tidslinjen.

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2013
    Inlägg
    714
    Tackad
    34 gånger
    Men ?? har inte ni denna i openpli
    ask user/resume/start from beginning


    movie.JPG

  8. #8
    Har inte sett det du visar? Var hittar du denna ?

    och nej jag kan inte koda...

    Men jag hittade en annan lösning. Jag trycker pil höger (till vänster om 0'an) så startar allt från början!

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    tycker med andra att Matkoh ger ganska dåliga svar
    kanske han är bra på linux osv men alla är inte det tycker du Matkoh kan svara lite mer vänligare
    eller i så fall inte alls tänk lite du var heller inte så jävla bra på linux i början så behandla folk
    som du blev när du va nybörjare

  10. #10
    Medlem zoos avatar
    Reg.datum
    May 2012
    Inlägg
    65
    Tackad
    1 gånger
    Får man allt serverat på silverfat som många får här inne så lär man sig juh inget på det direkt.. man förstår inte varför det plötsligt funkar igen om man får svaren direkt.. Matkoh ger juh faktiskt svar på många frågor, kanske inte alltid jätte detaljerade exakt så här gör du. Men en bra hjälp på traven..

    Tycker de som skaffar sig en linuxbox, borde kunna grundläggande linux cmd..
    Linux geek!
    VU+ DUO 2 Twin HDTV PVR
    DreamBox DM 800 SE HD V.2 PVR
    DreamBox DM 500

Liknande ämnen

  1. Blackhole media player alternativ
    Av cossierolle i forum Vu+
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-07-27, 12:40
  2. bygga media player
    Av gobble i forum HTPC
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-04-07, 13:43
  3. Media Player stannar var 8 minut
    Av Chelsea64 i forum Vu+
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2014-02-14, 21:20
  4. media player
    Av mathiast71 i forum AzBox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-06-12, 17:45
  5. Media Player 800 Gemini 4.5
    Av kermith i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-12-29, 12:25

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss