Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: Har du blivit hackat ?

  1. #1

  2. #2
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Tja, jag vågar inte klicka på länken då det känns som att man KOMMER att bli hackad om man klickar på länken.

    Men då jag inte har några boxar annat än CDs boxar tror jag sannolikheten för att jag blivit hackad är liten, dessutom har jag
    alltid kört med brandvägg, har zywall länge på xDSL, bytte sedan till mikrotik när jag fick snabbare lina.

  3. #3
    Seniormedlem Larons avatar
    Reg.datum
    Sep 2012
    Inlägg
    166
    Tackad
    19 gånger
    Jag kan aldrig tro på detta,de kan inte veta att du blivit hackad !

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    237
    Tackad
    22 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Laron Visa inlägg
    Jag kan aldrig tro på detta,de kan inte veta att du blivit hackad !


    Om din epost adress används för inloggning på en sida, och sidan blivit hackat, då finns dina uppgifter hos hackarna, Och eftersom många använder samma inloggning på olika siter på nätet är risken stor att de använder uppgifterna olagligt.
    Själv var mitt inlogg till plex.tv hackat. Så kör du en plex server är dina uppgifter till 99% i hackarnas händer ! Siten ovan listar alla kända siter vars databas blivit hackat.

    tex.

    Flashback

    In February 2015, the Swedish forum known as Flashback had sensitive internal data on 40k members published via the tabloid newspaper Aftonbladet. The data was allegedly sold to them via Researchgruppen (The Research Group) who have a history of exposing otherwise anonymous users, primarily those who they believe participate in "troll like" behaviour. The compromised data includes social security numbers, home and email addresses.
    Compromised data: Email addresses, Government issued IDs, Home addresses



    Hemmakväll
    In July 2015, the Swedish video store chain Hemmakväll was hacked and nearly 50k records dumped publicly. The disclosed data included various attributes of their customers including email and physical addresses, names and phone numbers. Passwords were also leaked, stored with a weak MD5 hashing algorithm.
    Compromised data: Email addresses, Home addresses, Names, Passwords, Phone numbers.

    Adobe

    The big one. In October 2013, 153 million Adobe accounts were breached with each containing an internal ID, username, email, encrypted password and a password hint in plain text. The password cryptography was poorly done and many were quickly resolved back to plain text. The unencrypted hints also disclosed much about the passwords adding further to the risk that hundreds of millions of Adobe customers already faced.
    Compromised data: Email addresses, Password hints, Passwords, Usernames
    Senast redigerad av JOHAN63 den 2016-02-19 klockan 16:54. Anledning: hemmakväll

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    187
    Tackad
    7 gånger
    Rubriken är ju lite fel. Är ju inte jag personligen som blivit hackad utan olika sidors användardatabaser som blivit hackade.
    Egentligen ska man nog vara lite mer paranoid när man reggar sig å olika ställen. Dock spelar det inte så stor roll för mig om mina kontouppgifter tex här läcker ut. Använder aldrig samma lösen som jag har för inloggningen på mailen och då kan man egentligen bara logga in på siten man hackat. Är ju när folk använder samma lösenord på flera ställen som det kan bli problem.

    Jag delar även upp det. Har en mailadress för tex forum och sånt, och en annan för viktiga saker.

    Såg dock hur jävla dumma dom som driver vissa siter är. Hur kan man ha lösenorden lagrade i MD5 utan att salta dom?

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    187
    Tackad
    7 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Laron Visa inlägg
    Jag kan aldrig tro på detta,de kan inte veta att du blivit hackad !
    Ofta när saker blir hackade så blir dumparna tillgängliga och att göra en hemsida som kolla om din mailadress finns med på en lista kan ju inte vara så svårt.

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    310
    Tackad
    13 gånger
    Jag kollade upp min msn adress som jag vet tidigare att den blivit hackad och det stämde enligt sidan

  8. #8
    Seniormedlem Larons avatar
    Reg.datum
    Sep 2012
    Inlägg
    166
    Tackad
    19 gånger
    Det stämmer inte enligt mig. Testad också utan resultat.

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    310
    Tackad
    13 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Laron Visa inlägg
    Det stämmer inte enligt mig. Testad också utan resultat.
    Vad menar du "utan resultat" ??
    Du vet alltså att något av dina konton har blivit hackat men du är inte med på sidan eller vad ?

    Jag fick mitt Hotmail-konto hackat för några årsen som ngn skickade massa spam ifrån.....Den ligger med på sidan som hackad i alla fall.
    Senast redigerad av balob den 2016-02-20 klockan 14:25.

  10. #10
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Jag har aldrig haft detta problem, för jag har aldrig (nästan) använt samma lösenord på andra sajter. Jag kör alltid med unika, eller delvis (kan vara något snarlika till utseende osv) men det går inte lätt att hacka.

    Dessutom med detta program så är man ganska säker, del från att programmet stjäl dina uppgifter och att någon annan enkelt och snabbt kan knäcka filen.

    http://keepass.info/

    Däremot är man ju inloggad på en del sajter via webbläsaren, mindre säkert kanske men om dom kontona skulle försvinna gör inget, inget viktigt vad gäller pengar
    och annat som finns där ändå.
    Senast redigerad av DennisOlof den 2016-02-20 klockan 17:04.

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Windows 7 Pro har blivit konstigt
    Av folke i forum Windows
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-01-17, 17:04
  2. Har det blivit någon låsning
    Av PePe i forum Canal Digital
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-10-16, 10:46
  3. ComHem har blivit uppköpta!
    Av Polisen i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-05, 16:01
  4. Piratkort.nu har blivit avslöjade!!
    Av carlper i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-03-17, 19:42

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss